شیرینگ پک

نکات مهم در شیرینگ کردن محصولات

بسته بندی با شیرینگ

بسته بندی با شیرینگ باید با درنظر گرفتن عوامل بسیار مهمی انجام شود تا بسته بندی انجام شده مطابق با اصول صحیح بسته بندی باشد.

با توجه به قیمت شیرینگ پک  و هزینه ای که برای خرید این دستگاه می پردازیم ، ضرورت دارد به تمامی اصول و دستورالعمل ها توجه کنیم تا نتیجه دلخواه را کسب کنیم و هزینه خود را به هدر ندهیم. عواملی مهمی که در بسته بندی کالاها با استفاده از این دستگاه نقش دارند را بررسی می کنیم.

نایلون شیرینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

انتخاب یک نایلون مناسب برای شیرینگ اهمیت زیادی دارد. مواد به کار رفته در این نایلون باید دارای خواص فشردگی باشد. ضخامت این نایلون باید به اندازه ای باشد تا بتواند از کالا در مقابل آسیب ها محافظت کند. استحکام نایلون در حدی باشد که تحمل وزن را داشته باشد. در واقع ضخامت نایلون باید با وزن کالا متناسب باشد. نایلون شیرینگ از شفافیت مناسبی برخوردار باشد.

 

بسته بندی با شیرینگ

البته در بسته بندی برخی کالاها میزان شفافیت نایلون اهمیتی ندارد و نایلون کدر هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما درباره برخی محصولات میزان شفافیت نایلون بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا نکته مهمی که در بسته بندی با شیرینگ باید توجه داشته باشید ، ویژگی های موردنیاز نایلون شیرینگ می باشد.

تیغه دوخت شیرینگ

تیغه دوخت دستگاه شیرینگ پک از جنس آلومینیوم است که دارای روکش تفلون یا گرانیت می باشد. این تیغه از بخش های مهم دستگاه می باشد که نقش مهمی در زمان برش و دوخت لبه نایلون دارد. اگر تیغه دوخت عملکرد نامناسبی داشته باشد ، سبب دوخت خام یا سوخته می گردد. این مسئله کیفیت بسته بندی را تحت الشعاع قرار می دهد و بسته بندی را خراب می کند.

بسته بندی با شیرینگ

نکته مهمی که در بسته بندی با شرینک باید مورد توجه قرار بگیرد ، تمیز نمودن تیغه دوخت شیرینگ می باشد. برای ممانعت از ایجاد دود و بو و … در وضعیتی که فیلم شیرینگ به تیغه چسبندگی دارد ، باید برای تمیز کردن آن اقدام نمود. برای تمیز کردن تیغه باید به گونه ای عمل شود که به روکش آن آسیب وارد نشود. چرب کردن تیغه دوخت با مواد مناسبی مانند روغن چرخ و روغن پارافین و … سبب افزایش طول عمر تیغه می گردد.

تنظیمات صحیح دستگاه شیرینگ پک

از دیگر مواردی که در بسته بندی با شیرینگ اهمیت دارد ، انجام درست تنظیمات مربوط به بخش کوره می باشد. در تنظیمات کوره ، آیتم های تنظیم دما و تنظیم سرعت حرکت نوار نقاله باید به درستی تعیین شوند. این عوامل به میزان ضخامت نایلون شیرینگ وابسته می باشند. در واقع دمای داخل تونل شیرینگ ، سرعت حرکت کالا بر روی کانوایر و ضخامت نایلون از عواملی می باشند که با همدیگر رابطه دارند و در ارائه یک بسته بندی مطلوب اثرگذار می باشند.

چنانچه تنظیمات دستگاه شیرینگ پک به درستی انجام نشده باشد ، بسته بندی با شیرینگ مطابق میل کاربر نمی باشد. تنظیمات نادرست می تواند کاهش کیفیت بسته بندی و افزایش مدت زمان بسته بندی را به دنبال داشته باشد که در هر دو صورت نارضایتی کاربر یا اپراتور دستگاه را به همراه خواهد داشت. بنابراین ضرورت دارد پس از خرید دستگاه و قرارگیری آن در مکان موردنظر ، تنظیمات کوره به درستی و با دقت کامل صورت گیرد.

خنک کاری انتهایی از عوامل مؤثر در بسته بندی با شیرینگ

خنک کاری انتهایی ، از عوامل مؤثر در بسته بندی با این دستگاه می باشد. نایلون کالا بعد از خروج از بخش تونل حرارتی باید خنک کاری شود. پس از خارج شدن کالا از بخش کوره ، نایلون آن حالت نرم و شبه ذوبی دارد. تونل خنک کننده سبب می شود که نایلون کاملاً پیرامون کالا جذب و فیکس گردد. خنک کاری انتهایی اثرگذاری بالایی در کیفیت بسته بندی کالا دارد. فرآیند خنک کاری نایلون شیرینگ به کمک فن های مخصوص صورت می گیرد.

نکات مهم درباره بسته بندی با شیرینگ

توجه داشته باشید اگر حجم بالایی از نایلون های شیرینگ به مدت طولانی روی یکدیگر قرار بگیرند ، ظاهر لوله مقوایی داخل آنها تغییر پیدا می کند. تغییر کردن رول داخل نایلون ها ، سبب مشکل در استفاده از نایلون ها درون دستگاه می شود.

حرارت دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که نایلون ها را ذوب نکند و به دلیل حساسیت بالای نایلون ها ، از قرار دادن آنها در معرض آفتاب خودداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *