شیرینگ پک

نایلون شیرینگ روده ای و انتخاب بهترین نایلون بسته بندی ماسک

نایلون بسته بندی ماسک

نایلون بسته بندی ماسک باید انعطاف پذیر ، شفاف ، مقاوم در برابر آلودگی ها و رطوبت ، مقاوم در برابر ورود میکروب ها و … باشد.

نایلون شیرینگ روده ای چیست و چه کاربردی دارد ؟

این نایلون از انواع نایلون شیرینگ حرارتی می باشد که به منظور بسته بندی کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از نایلون شیرینگ روده ای ، رول های ساده شیرینگ می باشد. این نایلون ها در درجه حرارت 120 الی 140 درجه سانتی گراد ، گرما می بینند و مطابق کالای درونی خود حالت می گیرند. جنس این نایلون ها به صورت پلی اتیلن و پلی افیلن است.

دلیل استفاده از نایلون برای بسته بندی ماسک

بسته بندی ماسک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا ماسک جزء تجهیزات بهداشتی می باشد و باید پاکیزگی بالایی داشته باشد. یک ماسک آلوده می تواند سبب بیماری افراد شود. برای بسته بندی انواع ماسک ها از جعبه های مقوایی یا نایلون ها استفاده می شود. بعضی از نایلون های بسته بندی این کالا  دارای زیپ یا لبه های چسب دار می باشند که سبب بهداشت بیشتر ماسک ها می شوند.

با توجه به قیمت شیرینگ پک و قیمت نایلون های شیرینگ ، باید درنظر بگیرید که کدام از آنها برای بسته بندی ماسک مناسب می باشد.

 

نایلون بسته بندی ماسک

مواد اولیه نایلون بسته بندی ماسک

این نایلون ها از پلاستیک های پلیمری با کیفیت تولید می شوند. مواد سازنده این نایلون ها به صورت پلی اتیلن با چگالی کم و پلی پروپیلن می باشد. طراحی این نایلون ها را به گونه ای انجام می دهند که از کناره لبه ها دارای زیپ یا چسب می باشند.

نایلون پلی پروپیلن BOPP

زمانی که خمیر مواد تشکیل دهنده نایلون آماده شد ، آن را در قالب های مخصوص نازک می ریزند. با کشیده شدن نایلون از هر دو سمت ، اندازه پلاستیک را ثابت حفظ می کنند. مقدار اندکی آلومینیوم به مواد نایلون اضافه می کنند تا نایلون براق تر و نقره ای رنگ گردد. به این حالت براق و نقره ای متالیزه می گویند. برخی اجناس را به گونه ای بسته بندی می کنند که یک سمت متالیزه و یک سمت شفاف باشد.

مزایای استفاده از نایلون پلی پروپیلن BOPP

دلایلی که سبب می شوند از نایلون پلی پروپیلن به عنوان نایلون بسته بندی ماسک استفاده کنند ، موارد زیر می باشد.

نایلون پلی پروپیلن شفاف و براق است.

این نایلون علاوه بر انعطاف پذیری بالا ، ضد خط و خش است.

نایلون پلی پروپیلن در برابر نفوذ آب ، ورود آلودگی و گرد و غبار ، ورود انواع ویروس ها و میکروب ها و باکتری ها و … مقاومت بسیار خوبی دارد.

نایلون پلی پروپیلن CPP

این نایلون از انواع نایلون های پروپیلن می باشد که کارایی های زیادی دارد. این نوع نایلون در مقایسه با نایلون BOPP از قیمت کمتری برخوردار می باشد. یک مزیت این نایلون ها را می توان مقاومت فوق العاده بالا در مقابل نفوذ رطوبت دانست.

نایلون پلی اتیلن PE و مزایا

یک نوع نایلون بسته بندی ماسک ، پلی اتیلن می باشد. این نایلون غالباً از پلی اتیلن چگالی کم می باشد. مزایای این نایلون شامل قیمت پایین ، پایداری و مقاومت خوب در برابر عوامل آلودگی و میکروبی ، مقاومت در مقابل گرد و غبار و … می باشند. ایراد این نایلون تجدید ناپذیر بودن است که خسارت بالایی به محیط زیست وارد می کند.

ویژگی نایلون های ترکیبی پلی اتیلن و پلی پروپیلن

گاهی این مواد را با هم ترکیب و نایلون جدیدی را تولید می کنند. نایلون ترکیبی ، مقاومت خوبی در برابر رطوبت ، آلودگی و گرد و غبار و … دارد. با افزودن مواد جدیدتر به این دو ماده ، نایلونی را تولید می کنند که برای بسته بندی پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

مناسب ترین نایلون بسته بندی ماسک چیست ؟

 

نایلون بسته بندی ماسک

 

در انتخاب این نایلون ها به تعداد ماسک هایی که قرار است پک شوند ، جنس نایلون ها و قیمت نایلون ها توجه داشته باشید. امکان چاپ روی نایلون ها را مدنظر داشته باشید. به طور مثال نایلون های BOPP در مقایسه با نایلون های CPP گزینه بهتری برای چاپ می باشند. دلیل این موضوع شفافیت بالاتر و مقاومت بالاتر نایلون BOPP است. به لحاظ قیمتی ، نایلون های CPP بهتر و ارزان تر می باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *