شیرینگ پک

قطعات دستگاه شیرینگ پک

قطعات دستگاه شیرینگ پک

قطعات دستگاه شیرینگ پک شامل تیغه دوخت ، جک های دستگاه ، المنت ها ، نوار کانوایر ، غلطک و … می باشند که هر کدام خود از قطعات دیگری تشکیل شده اند.

دستگاه شیرینگ از قطعات زیادی تشکیل شده اند. کیفیت و جنس این قطعات ، روی قیمت شیرینگ پک تأثیر می گذارد. هنگام خرید دستگاه شیرینگ ، باید به کیفیت قطعات دستگاه توجه زیادی کنید تا یک دستگاه با کیفیت خریداری کنید. حال به بررسی هر کدام از این قطعات می پردازیم.

بخش تیغه دوخت دستگاه شیرینگ پک

این بخش شامل تیغه آلومینیومی با پوشش تفلون ، کاور روی تیغه ، فنرها ، سنسور ترموکوپل و المنت دوخت می باشد. المنت دوخت در ابعاد متفاوتی در دستگاه های مختلف به کار رفته است. تیغه دوخت عملیات دوخت نایلون را انجام می دهد و نقش مهمی در دستگاه دارد و کیفیت آن از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

جک های دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از قطعات دستگاه شیرینگ ، جک می باشد. جک دستگاه برای تنظیم ارتفاع به کار رفته است. جک ها از پیستون ، شیر برقی ، سر شلنگی شیر برقی ، شیرهای فولادی و شلنگ ها تشکیل شده اند. در دستگاه های اتوماتیک ماژول هایی با شماره های مختلف به کار رفته است و به عنوان ترمینال ورودی باد جک ها می باشد. در شیرینگ های اتوماتیک سه راهی های باد هم به کار رفته است.

المنت از قطعات دستگاه شیرینگ پک تونلی

برای تولید حرارت موردنیاز برای تونل دستگاه از المنت یا برنر استفاده می شود. المنت ، در دستگاه شیرینگ پک برقی برای تولید حرارت به کار می رود. برنر ، در دستگاه شیرینگ گازسوز برای تولید حرارت تعبیه می شود.

نوار کانوایر توری شیرینگ پک

 

قطعات دستگاه شیرینگ پک

 

 

این نوار معمولاً از جنس گالوانیزه با تراکم 5 میل ، قطر 2 میل و ضخامت 10 میل می باشد. این نوع نوار از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار است. در صورتی که وزن کالا زیاد باشد ، توری های زنجیردار را مورد استفاده قرار می دهند. در صورتی که وزن کالا بسیار بالا باشد ، چرخ زنجیر را مورد استفاده قرار می دهند.

غلطک شیرینگ پک ، از قطعات دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از قسمت های شیرینگ پک ، غلطک می باشد. برای به حرکت درآمدن کانوایرها نیاز به غلطک می باشد. غلطک مورد استفاده در دستگاه ، باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

غلطک بایستی اصولی و استاندارد باشد و حداقل گوشت آن معادل نیم سانت باشد. این ویژگی را می توان با وزن کردن غلطک تست نمود. اگر غلطک سنگین باشد ، با کیفیت است.

بدنه غلطک باید آبکاری و ضد زنگ باشد.

شفت های غلطک باید از جوش های داخلی و خارجی درستی برخوردار باشد.

در صورتی که غلطک دارای ویژگی های فوق باشد ، استحکام و دوام خوبی دارد. البته همانطور که گفته شد هر چه قطعات دستگاه شیرینگ پک با کیفیت تر باشند ، قیمت دستگاه بالاتر است.

عایق کاری دستگاه شیرینگ

عایق کاری دستگاه شیرینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر حرارت داخل دستگاه به خارج از دستگاه منتقل شود ، دمای کابین افزایش پیدا نمی کند یا زمان بسیار زیادی برای افزایش دمای کابین لازم است. برای عایق دستگاه از پشم سنگ تخته ای استفاده می کنند. جنس این پشم بایستی از سنگ باشد و به هیچ عنوان از پشم شیشه نباشد. زیرا پشم شیشه برای مصارف صنعتی مناسب نمی باشد. این سنگ ها دارای ضخامت های متفاوتی می باشند. در خرید شیرینگ پک باید تمامی قطعات دستگاه شیرینگ پک را به دقت بررسی نمود تا از قطعات بی کیفیت نباشند.

دستگاه شیرینگ چه ابعادی دارد ؟

این دستگاه ها در ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می شوند. به طور معمول دستگاه شیرینگ تونلی دارای طول 4 متر و عرض 90 سانتی متر و ارتفاع 120 سانتی متر می باشد. اندازه کابین دستگاه شیرینگ پک کابینتی 30 * 40  سانتی متر با ارتفاع 20 سانتی متر می باشد. ابعاد دهانه تونل دستگاه شیرینگ تونلی ، 120 * 70  سانتی متر با ارتفاع 60 سانتی متر می باشد.

اهمیت سرویس و نگهداری دستگاه شیرینگ

 

قطعات دستگاه شیرینگ پک

 

برای اینکه طول عمر قطعات دستگاه شیرینگ پک افزایش پیدا کند و دستگاه کارایی بهتری داشته باشد ، باید دستگاه به صورت دوره ای بازدید و سرویس شود. این دستگاه ها معمولاً ساعات بسیار زیادی روشن هستند و مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین باید به صورت منظم سرویس شوند تا در اثر استفاده زیاد دچار مشکل نشوند. برای اشنایی با تعمیر شیرینگ پک کلیک کنید

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *