شیرینگ پک

کاربرد شیرینگ حرارتی درب بطری

شیرینگ حرارتی درب بطری

دستگاه شیرینگ حرارتی درب بطری ، برای بسته بندی درب های بطری مورد استفاده قرار می گیرد. کاور کردن درب با این پوشش ، به منزله ی پلمپ کالا می باشد.

بهترین روش برای پلمپ کردن درب بطری

بهترین شیوه برای پلمپ و مسدودسازی درب بطری ، استفاده از دستگاه شیرینگ حرارتی مخصوص این کار می باشد. توسط این دستگاه ، پوششی به دور درب بطری پیچیده می شود. سپس بطری وارد تونل حرارتی می شود. در این قسمت ، درب به طور کامل پلمپ می گردد. با توجه به قیمت شیرینگ پک ، این یک روش کم هزینه برای پلمپ نمودن درب بطری های گوناگون می باشد.

ابتکاری که برای باز کردن سریع و آسان درب می توان به کار برد ، افزودن یک آژدار نازک به پوشش درب بطری می باشد. شیرینگ حرارتی درب بطری قادر است علاوه بر درب بطری ، بدنه ی بطری را کاور کند. یعنی می توان درب و بدنه را به طور کامل شیرینگ نمود یا فقط درب را شیرینگ نمود.

اهمیت بسته بندی درب بطری

بسته بندی درب بطری و کالاهای مشابه آن ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسته بندی درب بطری از ورود هوا به داخل بطری جلوگیری می کند. همچنین احتمال نفوذ هرگونه آلودگی به داخل بطری به صفر می رسد. درب بطری تا حدودی از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل بطری جلوگیری می کند. اما این احتمال وجود دارد که در اثر جابه جایی و حمل و نقل درب بطری شل شود. ولی زمانی که درب بطری شیرینگ شده باشد ، به هیچ عنوان آلودگی به درون آن نفوذ نمی کند.

شیرینگ حرارتی درب بطری

جنس پوشش درب بطری

اگر بسته بندی درب بطری توسط دستگاه شیرینگ حرارتی درب بطری انجام شود ، می توان از روکش های سلفونی استفاده نمود. امروزه برای بسته بندی اکثر مواد دارویی ، غذایی ، ظروف خانگی ، مواد بهداشتی ، لباس و … از سلفون های حرارتی پلی پروپیلن دو محوره استفاده می کنند. ویژگی مثبت این نوع سلفون ، این است که دارای شفافیت بالایی می باشد.

شیرینگ حرارتی درب بطری چه کاربردی دارد ؟

برای بسته بندی درب و بدنه انواع فرآورده های نوشیدنی از این دستگاه استفاده می کنند. این دستگاه دارای سنسورهای تشخیص خطا بوده و مشکلاتی که در هنگام بسته بندی ایجاد می شود را به اطلاع اپراتور دستگاه می رساند. خوبی این قابلیت این است که برای رفع مشکل مربوطه سریعاً اقدام می شود و از اتلاف مواد و نایلون جلوگیری می شود. برای بسته بندی شیر ، آبمیوه ، آب معدنی ، نوشابه ، دلستر ، عرق نعنا ، گلاب ، عرقیات مختلف ، آبلیمو ، شامپو ، سس سفید ، سس گوجه فرنگی ، رب های شیشه ای ، کشک های شیشه ای و … از این دستگاه استفاده می کنند. ممکن است بسته بندی فقط دور درب کالا قرار بگیرد مانند آبلیمو ، یا کل کالا را پوشش دهد مانند سس های شیشه ای.

انواع مدل های دستگاه شیرینگ حرارتی درب بطری

این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود است. در مدل اتوماتیک نیازی به دخالت اپراتور دستگاه نمی باشد و تمامی عملیات شیرینگ پک به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود. سرعت بسته بندی با دستگاه اتوماتیک کمی بیشتر می باشد. به طور کلی سرعت بسته بندی با این دستگاه  را بر اساس اندازه کالا ، ارتفاع زدن برچسب ، میزان حرارت و سایر فاکتورها تنظیم می کنند.

میزان حرارت و دمای دستگاه ، با توجه به عوامل مختلفی مانند جنس بطری تنظیم می گردد. انرژی حرارتی تونل سیستم از منبع برق ، بخار یا گاز فراهم می شود. لیبل یا برچسب شیرینگ که توسط این دستگاه روی درب بطری می چسبد ، از جنس های متفاوتی مانند پی وی سی است.

مزیت بسته بندی با شیرینگ حرارتی درب بطری

بسته بندی درب بطری با این دستگاه سبب حفظ بهداشت محصول و ممانعت از ورود هرگونه آلودگی به داخل بطری می شود.

بسته بندی مناسب با طراحی خوب می تواند به جذب مشتری کمک کند. همچنین به برندسازی محصول کمک زیادی می کند.

قطعاً زمانی که یک مشتری قصد انتخاب یک بطری آبمیوه ، شیر و … را دارد ، به بسته بندی آن توجه می کند. یک بسته بندی جذاب سبب می شود که مشتری آن محصول را برداشته و روی بسته بندی محصول را مطالعه کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *