خط تولید

همه چیز راجع به خط تولید دستکش یکبار مصرف

تولید دستکش

راحت ترین و ارزانترین راه برای راه اندازی تولیدی دستکش، تولید دستکش یکبار مصرف می باشد که جنسی از پلی اتیلن داشته باشد. این نوع دستکش از نوار یا فیلم پلی اتیلن ساخته می شود. از دستکش یکبار مصرف در جاهایی که رعایت بهداشت بسیار مورد اهمیت است، همچون رستوران ها، مکان های پزشکی، فروشگاه های مواد غذایی و … استفاده زیادی می شود. به علت ساخت مواد اولیه این نوع دستکش در پتروشیمی ایران، قیمت تمام شده آن بسیار به صرفه خواهد بود. دستکش های پلی اتیلن تحت عنوان دستکش CPE هم معرفی می شوند. این نوع دستکش ها از سایز بندی خاصی استفاده نمی کنند و معمولا در سایز بزرگ تولید می شوند و برای کارهای سبکی که به تغییر دستکش نیاز دارند مناسب هستند. دستکش های یکبار مصرف از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه هستند، اما مدت زمان بهره وری از آنها کوتاه است و این مورد می تواند دلیلی برای بهداشتی بودن آنها باشد.

خط تولید دستکش یکبار مصرف

دستکش های یکبار مصرف برای محافظت از انواع محصولات در کارهای آزمایشگاهی، ایمنی، صنعتی، دامپزشکی، مواد غذایی، چاپ و همچنین محیط عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند. خط تولید این دستکش با خرید فیلم مخصوص آن به شکل آماده، تقریبا 90 میلیون تومان برای تولیدکننده هزینه خواهد داشت. دستگاه دوخت دستکش یکبار مصرف با هزینه پایین، تقریبا 200 دستکش در یک دقیقه تولید می نماید. اما در صورتی که فردی بخواهد از اول کار را خودش انجام دهد، باید دستگاه دیگری تحت عنوان دستگاه تولید فیلم پلی اتیلن یا دستگاه تزریق پلاستیک را خریداری کند، که قیمتی معادل 150 میلیون تومان دارد.

دستگاه اول که قیمتی در حدود 90 میلیون تومان دارد در ایران تولید می شود. اما دستگاه دوم کاملا وارداتی است. از این رو با 90 میلیون تومان، خط تولید یک نوع دستکش یکبار مصرف را می توان شروع کرد و با مدنظر قرار دادن دوره بازگشت این سرمایه گذاری، در حدود یک سال، هزینه سرمایه گذاری آن باز می گردد. این نوع سرمایه گذاری جزو بنگاه های زودبازده می باشد و اشتغال زایی آن حدودا 5 نفر است. انواع دستکش دیگری هم وجود دارد که خط تولید آنها پیچیده تر و گران تر هستند.

خط تولید دستکش یکبار مصرف

خط تولید دستکش یکبار مصرف

تجهیزات مورد نیاز در خط تولید دستکش یکبار مصرف

ماشین آلات و تجهیزاتی که برای خط تولید دستکش یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند با استفاده از فلز فولاد تولید شده اند. از این رو در مجاورت با رطوبت و هوا، از مقاومت بسیاری برخوردار هستند. تجهیزات مورد استفاده به شرح زیر است.

  • نوار نقاله
  • جت پرینتر
  • ماشین برش
  • دستگاه بسته بندی شیرینگ پک
  • قسمت تولید رول نایلون
  • ماشین دوخت دستکش

فرایند تولید دستکش – مراحل تولید دستکش

در روند تولید دستکش در ابتدا نایلون مورد نیاز آن، توسط دستگاه ساخت رول نایلون آماده می شود. بعد از آن با درنظر داشتن تنظیمات مورد نیاز، دستگاه برش مقداری که نیاز است از هر دستکش را برش می زند. باید در نظر داشت که نایلون ساخته شده به وسیله دستگاه تولید رول نایلون، از نوع عاج دار است. در نتیجه دستگاه دوخت دستکش، قسمت هایی که برش داده است را به یکدیگر متصل می کند و محصول نهایی برای بسته بندی آماده خواهد شد. دستکش های تولید شده در جعبه های مدنظر بسته بندی می شوند و برای درج تاریخ به جت پرینتر خط تولید دستکش انتقال داده می شوند.

کارکرد این دستگاه به این صورت است که دو ورقه پلی اتیلن آب شده و با حرارت به هم متصل می شوند. این دستکش ها از هر نوع پودر و لاتکس عاری هستند و این خصوصیات باعث می شود تا از ایجاد هر گونه حساسیت در پوست پیشگیری شود. از این رو این نوع دستکش ها در صنعت غذایی هم استفاده می شوند. همینطور از رزین های متفاوت و روندهای اکستروژن برای تولید دستکش پلی اتیلن استفاده می شود. در نتیجه لایه های محصول تولید شده به وسیله دستگاه دوخت، به یکدیگر متصل شده و از خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری زیادی برخوردار خواهند بود، که طبق گفته های قبل ضدحساسیت است و به علت تماس هوا با پوست دست، استفاده از آن برای مدت طولانی راحت است.

 

خط تولید دستکش

خط تولید دستکش

از هر کیلوگرم رول نایلون، 60 درصد از آن به وسیله ماشین دوخت تبدیل به دستکش می شود. به همین دلیل هر کیلوگرم نایلون 10 بسته 60 گرمی شامل 100 دستکش تولید می شود. همانطور که بیان شد ماشین دوخت دستکش یکبار مصرف گنجایش تولید 200 عدد در یک دقیقه را دارد. قیمت فروش کلی دستکش یکبار مصرف طبق گفته مشتریان، برای بسته بندی های سلفونی 700 و بسته بندی های کارتنی حدودا 950 می باشد. بسته بندی سلفونی که با دستگاه شیرینگ پک صورت می گیرد ارزان تر است.

در صورتی که گنجایش تولید دستگاه را با توجه به تعداد بسته در یک دقیقه حساب کنیم، به عدد 2 میرسیم. به همین دلیل دستگاه دوخت دستکش یکبار  مصرف در یک ساعت 120 و در یک شیفت کاری که 8 ساعت است، حدود 960 بسته دستکش تولید می نماید. یا به عبارتی دستگاه دوخت در یک شیفت حدود 96 کیلوگرم نایلون رول شده مصرف می نماید.

خلاصه توجیه اقتصادی خط تولید دستکش یکبار مصرف

ظرفیت تولید یک سال: 30 تن

مساحت زمین مورد استفاده: 500 متر مربع

زیربنای ساختمان ها: 200 متر مربع

تعداد نفرات نیروی انسانی مورد نیاز : 10 نفر

مقدار سرمایه گذاری ثابت: 690 میلیون تومان

ارزش تجهیزات و ماشین آلات صنعتی: 280 میلیون تومان

نرخ بازدهی داخلی: 35 درصد

بررسی دستگاه بسته بندی شیرینگ پک در خط تولید دستکش یکبار مصرف

با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه به جای کارتن و سایر بسته بندی ها، ارزان تر و به صرفه تر خواهد بود، از این رو می خواهیم عملکرد آن را شرح دهیم تا از خرید آن برای خط تولید خود مطمئن شوید. دستگاه شیرینگ برای بسته بندی انواع محصولات در صنایع مختلف استفاده می شود و در دو نوع کابینی و تونلی تولید می شود که انتخاب هر کدام بستگی به میزان تولید شما دارد. این دستگاه شامل قسمت ورودی محصول، تونل حرارتی و دستگاه دوخت است. قابل ذکر است که خروجی محصولاتی که به شکل تکی یا چندتایی بسته بندی شده اند، نایلونی توسط حرارت به دور آنها چسبیده شده است که کاملا شفاف است. این نایلون محصول را از هر لحاظ بهداشتی نگه می دارد. دستگاه شیرینگ پک به دلیل قیمت به صرفه و مزایای بسیاری که دارد، یکی از رایج ترین و پرفروش ترین دستگاه ها برای بسته بندی محصولات است.

انواع شیرینگ پک

انواع شیرینگ پک

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *