خط تولید

هرآنچه باید درباره خط تولید چیپس میوه بدانید

خط تولید چیپس میوه

شروع کسب و کار در زمینه تولید چیپس میوه و راه اندازی خط تولید آن، به دانش اولیه و خرید تجهیزات صنعتی این حرفه نیازمند است. دستگاه هایی که در این خط تولید نیاز هستند، بر اساس نوع محصول، ظرفیت تولید و مقدار سرمایه انتخاب می شوند. به صورت کلی در ایران انواع چیپس میوه به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می شوند که این فرایند در فصول مختلف سال صورت می گیرد.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

تجهیزات صنعتی برای خط تولید چیپس میوه

برای راه اندازی خط تولید چیپس میوه، نیازمند دستگاه های ویژه این خط تولید هستیم. در ادامه مطلب به دستگاه های مورد نیاز خواهیم پرداخت.

  • دستگاه وان شست و شو
  • دستگاه پوست کن و هسته گیر
  • دستگاه اسلایسر میوه
  • دستگاه خشک کن چیپس میوه
  • انواع دستگاه شیرینگ پک

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

دستگاه شست و شو میوه جات

در خط تولید انواع چیپس میوه، اولین مرحله شستن میوه های تازه می باشد. برای فرآیند شست و شو نیاز به یک وان داریم. در این مرحله، انواع میوه جات را درون آب و مواد پاک کننده میریزیم و مدتی برای ضدعفونی شدن به آن فرصت می دهیم، سپس میوه ها را از آب خارج می کنیم. این مدل شست و شو برای کارگاه های تولیدی با ظرفیت تولید کم کاربرد دارد و بهداشت زیادی در آن رعایت نمی شود.

برای شست و شو میوه جات در کارخانه های صنعتی که ظرفیت تولید آنها بیشتر از 500 کیلوگرم است، از وان های شست و شو اتوماتیک استفاده می شود. بعضی از کارخانجات از وان های شست و شویی که به سیستم گردش آب تجهیز هستند و روندی اتوماتیک دارند استفاده می کنند. این فرآیند کاملا بهداشتی صورت می گیرد و باعث می شود تا تمام آلودگی ها از سطوح میوه جات زدوده شود.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

دستگاه پوست کن و هسته گیر

بعد از مرحله شست و شوی میوه جات، بعضی از انواع میوه ها نیازمند مرحله پوست گیری هستند تا بعد از آن مرحله هسته گیری آنها انجام شود. میوه هایی مانند کیوی، سیب، هلو و … با دستگاه مخصوص پوست کن، عملیات پوست گیری آنها انجام می شود. میوه هایی هم همچون سیب، که نیازمند هسته گیری هستند با دستگاه هسته گیر فرآیند آنها صورت می گیرد. دستگاه هسته گیر در سه نوع اهرمی، دستی و پنوماتیک وجود دارد.

خط تولید چیپس میوه

خط تولید چیپس میوه

 

دستگاه اسلایسر میوه

بعد از مرحله پوست گیری و هسته گیری در خط تولید چیپس میوه، باید مرحله اسلایس یا برش دادن میوه ها انجام شود. اسلایس میوه ها به طور معمول در ضخامت 6 الی 8 میلیمتری انجام می شود. برش ها توسط دستگاه مخصوص اسلایسر صورت می گیرد که در دو نوع دستی و برقی وجود دارد. دستگاه اسلایسر برقی قابلیت تنظیم در سرعت های مختلف را دارد. اسلایسرهای دستی در نوع برش خود دقت بیشتری دارند و برای تولید میوه خشک در صورت امکان پیشنهاد می شوند.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

دستگاه خشک کن میوه

مرحله آخری که در خط تولید چیپس میوه وجود دارد، خشک کردن میوه های برش داده شده می باشد که باید توسط دستگاه میوه خشک کن  صورت بگیرد. دستگاه های خشک کنی که به طور معمول در کارگاه های تولید چیپس میوه استفاده می شوند، از نوع کابینی هستند که در ظرفیت های تولید مختلفی وجود دارند و قابل سفارش هستند. برای کارخانه های تولیدی صنعتی که از ظرفیت تولید بالایی برخوردار هستند، از دستگاه های اتوماتیک خشک کن میوه استفاده می شود که باید با توجه به ظرفیت تولید خود با مشورت، کارشناسان یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید.

به طور کلی دستگاه های خشک کن میوه، در دو نوع صنعتی و نیمه صنعتی تولید می شوند. مدل های صنعتی این دستگاه به صورت تک کابین، دو کابین، سه کابین و سه کابین پلاس تولید می شوند. تفاوت موجود در این دستگاه ها در تعداد سینی آنها و در نهایت ظرفیت تولیدی می باشد. اما کیفیت کار آنها یکسان است و هیچ تفاوتی در خشک کردن آنها وجود ندارد.

انواع دستگاه بسته بندی در خط تولید چیپس میوه

از مهمترین قسمت های خط تولید چیپس میوه، بسته بندی آنها می باشد که در تولید و عرضه آنها به بازار بسیار مورد توجه است. هرچه بسته بندی محصولات شکیل تر باشد و رعایت بهداشت در آنها بهتر مورد توجه قرار گرفته باشد، فروش آنها قابل توجه تر خواهد بود. در واقع افزودن دستگاه های بسته بندی پیشرفته تر در خط تولید چیپس میوه، هزینه اضافی نیست بلکه سرمایه گذاری روی محصولات است.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

لطفا تماس نگیرید!

دستگاه میوه خشک دو کابین

دستگاه چیپس میوه صنعتی

 

دستگاه پرکن و دوخت

اولین دستگاه برای بسته بندی چیپس میوه، دستگاه پرکن یا توزین رومیزی است که در نوع نیمه اتومات است و برای بسته بندی محصولات به شکل پاکتی یا نایلونی مورد نیاز می باشد. دستگاه توزین رومیزی شامل پدال است و برای محصولات گرانولی قابل استفاده است. زمانی که پدال دستگاه فشرده می شود، میوه های خشک خارج شده و سپس لبه های پاکت که از سلفون یا زیپ کیپ استفاده شده است توسط دستگاه دوخت، پرس می شوند.

دستگاه توزین

یکی دیگر از روش های بسته بندی محصولاتی همچون چیپس میوه، استفاده از دستگاه توزین است. این دستگاه به صورت اتوماتیک کار می کند و کارهایی همچون وزن کردن، پر کردن و دوخت سلفون محصولات را به شکلی کاملا اتوماتیک انجام می دهد و دیگر نیازی به دخالت اپراتور نمی باشد.

دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از مهم ترین دستگاه ها در خط تولید چیپس میوه، دستگاه شیرینگ پک است. این دستگاه برای بسته بندی نهایی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و در رعایت بهداشت نهایی بسیار کاربردی است. در واقع محصولات پس از تولید به دستگاه شیرینگ پک وارد می شوند؛ دور آنها نایلون یا فیلم مخصوصی پیچیده می شود و توسط حرارت دستگاه این نایلون به دور محصولات منقبض می شود و شکل محصول را به خود می گیرد. استفاده از دستگاه شیرینگ پک برای زیبایی محصولات، حمل چندتایی و آسان، مقاومت محصول و … بسیار کاربردی است. این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد و از مدل های مختلفی برخوردار است. برای مشاوره رایگان در انتخاب درست محصولات می توانید با مشاورین مجموعه ایرانو صنعت ارتباط بگیرید و برای مشاهده قیمت شیرینگ پک کلیک کنید

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

طرح توجیهی اقتصادی و هزینه خط تولید چیپس میوه

تولید چیپس میوه، امروزه کسب و کاری سودآور است و مقدار سودآوری بستگی به میزان تولید، کیفیت محصول، بازاریابی و همچنین کیفیت بسته بندی دارد. در ادامه مطلب به خلاصه ای از طرح توجیهی اقتصادی برای راه اندازی این کسب و کار خواهیم پرداخت.

شرح مقدار واحد
حجم کل سرمایه مورد نیاز 10000 میلیون ریال
ظرفیت تولید در یک سال 360 تن
ارزش خط تولید 2100 میلیون ریال
متراژ زمین 1.000 متر مربع
نرخ بازده داخلی 25 الی 30 درصد

 

هرآنچه باید درباره خط تولید چیپس میوه بدانید

دستگاه شیرینگ پک

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *