بلاگ مطالب

میوه های خشک حاوی ویتامین C

فواید استفاده از ویتامین C

میوه های خشک حاوی ویتامین C

میوه خشک در اصل میوه ای است که با استفاده از نور خورشید یا دستگاه‌ مخصوص، آب آن ها را می گیرند و خشک‌ می کنند. ویتامین C که مهم ترین نیاز های بدن را تامین می کند، مقداری از آن هنگامی که میوه خشک می شود، کاهش پیدا می کند. برای اطلاع از اینکه کدام میوه خشک این ویتامین را دارد در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فواید استفاده از ویتامین C

فواید استفاده از ویتامین C

تعریف ویتامین C و فواید آن برای بدن

ویتامین C با نام اسکوربیک اسید نیز شناخته می‌ شود. ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است. این ویتامین یک نوع محلول در آب است که در بدن انسان ساخته نمی‌شود. پس ما باید ویتامین C بدن خود را در میوه ها و مواد غذایی که وجود دارد، به دست بیاوریم. آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی خطرناک همان رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌‌ کند.
ویتامین C خواص و فواید درمانی بسیاری دارد، که برای بدن ضروری است. برخی از فواید ویتامین C برای سلامت بدن شامل:

* جذب مواد معدنی
* ساخت کلاژن
* بهبود عملکرد مغز
* کاهش ابتلا به سرطان
* کاهش ابتلا به سرماخوردگی
* کاهش خطر سکته مغزی
* تقویت سیستم ایمنی بدن
* سلامت استخوان
* مراقبت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی
* مراقبت در برابر بیماری‌های چشم
* جلوگیری از چروک پوستی

در کدام میوه خشک ویتامین C وجود دارد؟

میوه های بسیاری وجود دارند که منبع خوبی از ویتامین C را دارند. این میوه ها شامل پرتقال، توت فرنگی، فلفل قرمز، کیوی، کلم بروکلی، سبزیجات برگ دار، گل کلم، هندوانه و آناناس است. و همچنین دریافت ویتامین C از مواد غذایی مانند فلفل سبز، گوجه فرنگی، پاپایا، گریپ فروت، کدو حلوایی و انبه نیز امکان دارد.

 

فواید استفاده از ویتامین C

فواید استفاده از ویتامین C

آیا میوه های خشک با خشک شدن خواص خود را از دست می دهند؟

میوه ها چه تازه و چه خشک هر طور که مصرف شود، در هر حال حاوی ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. با اینکه خشک کردن میوه ها باعث کاهش مواد مغذی می شود، ولی خوشبختانه وقتی که از آب میوه حذف می شود باز هم به مقداری مواد مغذی و فیبر در آن باقی می ماند. ولی شاید این اندازه از مواد مغذی نسبت به میوه تازه کمتر باشد، اما باز هم میوه‌ های خشک دارای منبع غنی از آنتی اکسیدان، اسید فولیک و ویتامین B6 هستند.
تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۳ در مورد کاهش ویتامین میوه در خشکبار نشان می دهد که یک فنجان میوه خشک مثل یک فنجان میوه تازه منبع خیلی خوبی از لحاظ فیبر، پتاسیم و مس است، اما با این حال برخی از ویتامین های آن مانند ویتامین C و A در تماس با هوا و یا حرارت کاهش پیدا می کنند. حرارت دادن میوه ها زمانی که آن ها را خشک می کنیم، موجب کاهش بعضی از ویتامین‌ ها مانند ویتامین C می شود. رنگدانه مفید میوه ها کاهش می یابد. ‌با این حال ارزش تغذیه ‌ای میوه‌ها بستگی به روش و سرعتی دارد، که آن ها را خشک می کنیم.

بهترین دما برای نگهداری میوه های خشک

برای اینکه میوه ها تازه بمانند، باید در دمای نزدیک به صفر درجه نگهداری شوند. اگر میوه‌ها به خوبی خشک نشوند، امکان دارد کمی رطوبت داشته باشند و این امر موجب کپک زدن آن ها می شود.
بهترین مکان برای نگهداری میوه یخچال است. این را بدانید که مدت زمان ماندگاری میوه های خشک در یخچال بسیار بیشتر از مکان‌های دیگر است، که حدوداً به یک سال می رسد. همچنین در کیفیت و ماندگاری میوه ها تغییری ایجاد نمی شود. به همین منظور یخچال برای نگهداری میوه خشک مناسب ترین گزینه است.

نحوه استفاده از میوه های خشک

میوه خشک یکی از خوراکی ‌های بسیار سالم و مفید است، اما کالری بالایی دارد. مصرف آن باید مناسب باشد تا به عنوان یک وعده غذایی سالم در رژیم غذایی روزانه شما قرار بگیرد. نکته مهم این است، از میوه خشک ها به گونه‌ ای استفاده کنید که وزنتان افزایش پیدا نکند. هیچ‌گاه در خوردن میوه های خشک زیاده روی و همچنین آن را جایگزین وعده‌های غذایی دیگری نکنید.

 

فواید استفاده از ویتامین C

فواید استفاده از ویتامین C

 

سخن پایانی
میوه خشک فواید و مزایای بسیاری برای سلامتی بدن ما دارد. با مصرف درست و به اندازه‌ی آن ها در میان وعده می‌توان از فواید آن بهره‌مند شد. آنجایی که می دانیم میوه های خشک‌ دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری بدن هستند، می‌توانند طبیعی ترین و سالم ترین جایگزین برای مکمل‌های دارویی باشند. خشک کردن انواع میوه‌ها کاری به نسبت ساده است، که می توانید آن را در خانه خشک کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *