شیرینگ پک

معرفی انواع دستگاه بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران با دستگاه های مختلفی انجام می شود. یکی از بهترین دستگاه های بسته بندی برای زعفران دستگاه شرینک پک می باشد.

زعفران به عنوان طلای سرخ ایران از محصولاتی می باشد که بخش بزرگی از صادرات کشورمان را به خود اختصاص داده است. بسته بندی این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

بسته بندی زعفران

برای کسانی که قصد بسته بندی طلای سرخ را دارند ، آشنایی با انواع دستگاه های بسته بندی این محصول ضرورت دارد.

دستگاه دوخت دستی

این دستگاه در مدل دستی وجود دارد. توسط ولوم حرارتی این دستگاه ، امکان کشیدن پلاستیک یا سلفون بر روی بسته بندی وجود دارد. قیمت دستگاه دوخت دستی ، مناسب است. اما با توجه به کوچک بودن دستگاه ، بیشتر برای بسته بندی در تیراژ پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی زعفران

یکی از جدیدترین روش های بسته بندی طلای سرخ ، بسته بندی با استفاده از دستگاه شیرینگ پک می باشد. این دستگاه برای کارخانه های زعفران قابل استفاده می باشد. قیمت شیرینگ با توجه به امکانات و کیفیت دستگاه بسیار مناسب است. مکانیزم این دستگاه به گونه ای می باشد که پک سلفونی پیرامون کالا را به طور کامل در بر می گیرد.

شاید قیمت بسته بندی این محصول توسط شیرینگ پک در مقایسه با سایر دستگاه ها کمی بیشتر شود ، اما بسته بندی آن زیبایی و طراحی منحصر به فردی دارد. بسته بندی با این روش ، ارزش افزوده بیشتری برای زعفران ایجاد می کند. بنابراین درآمدزایی بیشتری به همراه خواهد داشت. برای بسته بندی زعفران صادراتی از دستگاه شیرینگ پک استفاده می کنند. این دستگاه ، زعفران را به گونه ای بسته بندی می کند که برای عرضه به بازارهای جهانی مناسب می باشد.

دستگاه شیرینگ پک در مدل های مختلفی وجود دارد. دستگاه شیرینگ پک نیمه اتومات ، دستگاه شیرینگ اتومات ، دستگاه شیرینگ تمام اتومات و … از مدل های مختلف این دستگاه می باشند.

 

بسته بندی زعفران

دستگاه اسکین پک

از این دستگاه در کارخانه های زعفران برای بسته بندی استفاده می کنند. دستگاه اسکین پک ، یک لایه پلاستیکی روی بسته بندی نهایی کشیده تا به طور کامل وکیوم گردد. اگر بسته بندی داخلی مناسب باشد ، یک کاتالوگ داخل آن گذاشته و یک لایه اسکین پک روی آن قرار می دهند تا محافظت بیشتری از محصول صورت گیرد.

دستگاه بسته بندی بلیستر

این دستگاه عملکردی مشابه اسکین پک دارد. فرق این دو دستگاه در این است که اسکین پک ، تلق را به شکل بسته بندی زعفران فرم می دهد و بعد آن را به بسته بندی به گونه ای می چسباند که تمام آن را در بر بگیرد. اما بلیستر فقط لبه های تلق از پیش فرم گرفته را بر روی بسته بندی کالا می چسباند.

دستگاه دو خط افقی

از دیگر دستگاه هایی که برای بسته بندی طلای سرخ به کار می رود ، دستگاه دو خط افقی می باشد. این دستگاه نیمه اتوماتیک می باشد. به دلیل نیمه اتوماتیک بودن ، این دستگاه سرعت بالایی در فرآیند بسته بندی کالاها دارد. بعضی از مدل های این دستگاه به طور خودکار قابلیت درج تاریخ و اطلاعات موردنیاز را روی بسته بندی دارد.

دستگاه وکیوم برای بسته بندی زعفران

چنانچه ظرف بسته بندی امکان وکیوم شدن داشته باشد ، این دستگاه مناسب ترین مورد برای بسته بندی می باشد. این بسته بندی از کالا محافظت خوبی می کند و می تواند مدت زمان ماندگاری کالا را افزایش دهد. بسته بندی حاصل از این دستگاه ، کیفیت محصول را به طور کامل حفظ می کند. علاوه بر بسته بندی طلای سرخ ، بسته بندی کالاهای فلزی ، چرمی ، پارچه ای ، ام دی اف و چوبی و … با این دستگاه انجام می شود.  کالاهای بسته بندی شده با دستگاه وکیوم برای ارائه به بازارهای جهانی مناسب می باشند.

دستگاه وکیوم سیل

این دستگاه برای بسته بندی زعفران مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه وکیوم سیل محفظه زعفران را وکیوم می کند و در مرحله ی بعد هواگیری می کند. فرآیند هواگیری به منظور حفظ کیفیت محصول انجام می گردد. عملکرد دستگاه به گونه ای می باشد که پلاستیک قرار گرفته پیرامون کالا تحت حرارت مناسبی قرار می گیرد و به فرم کالا در می آید. قبل از بسته بندی نهایی هواگیری می شود. در صورت لزوم ، داخل بسته بندی گازهایی مانند نیتروژن را تزریق می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *