شیرینگ پک

شیرینگ پک چیست؟ و کاربرد شیرینگ پک

شیرینگ پک چیست؟ و کاربرد شیرینگ پک

شیرینگ پک ( شرینگ + شیرینک ) shrink به معنی کشیده شدن و یا جذب شدن میباشد.

و پک به معنا بسته بندی میباشد بنابراین دستگاه شرینک پک نوعی دستگاه بسته بندی میباشد.

که نایلون دور محصولات شما کشیده و جذب محصولتان میشود.

از دستگاه شرینک در انتها خط تولید به منظور بسته بندی استفاده میشود

از این رو زمانی که قصد داشته باشید تا چند محصول را در کنار یکدیگر قرار بدهید و از آن ها نگهداری کنید، شیرینگ پک به کمک شما می آید.

معمولا  90 درصد خط تولید های به دستگاه بسته بندی شرینک پک نیاز دارند.

به همین منظور گروه صنعتی ایرانو به تولید انواع دستگاه های شیرینگ پک پرداخته است تا بخشی از نیاز کشور براورده شود

همچنین با استفاده از نایلون شیرینگ می توانید محصولات خود را در برابر مواردی مانند آب، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی و جانبی محافظت کنید. در این مطلب قصد داریم تا به چگونگی کارکرد شیرینگ پک، کاربرد آن، شیرینگ پک دو گانه سوز و شیرینگ پک گازی بپردازیم.

شیرینگ پک

نحوه عملکرد دستگاه بسته بندی شیرینگ پک تونلی چیست

در ابتدا خط محصول به کمک دست و یا جک پیش برنده به سمت جلو بعداز تیغه دوخت قرار میگیرد

و پس از باز شدن نایلون پدال را تحریک کرده سپس تیغه دوخت پایین امده و عملیات دوخت انجام میشود

شیرینگ پک چیست؟ و کاربرد شیرینگ پک

 

و بعد از کشیده شدن نایلون به دور بسته محصولاتان وارد کوره میشود

و به کمک گرما تولید شده توسط برق و یا گاز نایلون جذب محصول شما میشود

و در نهایت محصول با فن خنک کننده سرد میشود

شیرینگ پک چیست و ویژگی های ابتدایی که بهتر است دانید

قبل از اینکه با چگونگی کارکرد و انواع این محصول آشنا شوید، بهتر است که کاربرد آن را در صنعت نیز بررسی کنید. معمولا از شیرینگ ها برای بسته بندی های پیچیده استفاده می کنند و به همین دلیل است که اپراتورهای مخصوصی برای آن ها در نظر گرفته می شد

سرعت دستگاه یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. این موضوع ارتباط مستقیمی نیز با کاربرد آن در صنعت دارد. هر چه سرعت بسته بندی دستگاه بالاتر باشد، کاربرد آن در صنعت بیشتر خواهد شد. از مهم ترین ویژگی های موجود در دستگاه های شیرینگ پک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت بالای اتصال به چندین دستگاه دوخت و دستگاه نوئل حرارتی در برخی از مدل شیرینگ پک ها
  • سادگی طرز کار با و نبود نیاز به اپراتورهای متخصص و سخت
  • توانایی بالا در دوخت و بسته بندی 200 تا 700 عدد از محصولات در ساعت
  • توان مصرفی بین 0.8 کیلو وات تا 12 کیلو وات
  • شرینک پک با رنگ الکترو استاتیک ضد ضربه
  • جابجایی آسان
  • نظافت راحت

در ادامه به چگونگی کارکرد شیرینگ پک، انواع این دستگاه یعنی شیرینگ پک دو گانه سوز و شیرینگ پک گاز سوز خواهیم پرداخت.

نحوه کارکرد شیرینگ پک

همانطور که در ابتدای مطلب به دو کلمه لاتین موجود برای این دستگاه هر کدام وظیفه ای به دنبال دارند. در عملیاتی که برای شرینک کردن محصولات در نظر گرفته می شود، کارکرد دستگاه به این شکل است که به کمک یک نوار نقاله مخصوص محصول مورد نظر به درون کوره منتقل می شود. محصول از داخل محفظه ای که کوره ای شکل است عبور می کند و در این کوره لایه ای از نایلون حرارت داده می شود.

پلاستیک حرارت داده خواهد شد، نرم می شود و در نهایت فن های خنک کننده ای که در کوره قرار دارند به درون بسته ها دمیده می شوند تا لایه شرینک خنک شود و به خوبی منقبض شده و دور تا دور محصول را بپوشاند. در این مرحله بسته بندی محصول به پایان رسیده و شیرینگ پک به بهترین نحو کار خود را انجام می دهد. یکی از بهترین شیرینگ پک در بازار می توان به شیرینگ پک برند ایرانو صنعت اشاره نمود.

از مهم ترین کاربردهای شرینک پک چیست ؟

  • با استفاده از این دستگاه می توان چندین محصول را به صورت همزمان که در تعادل هم قرار ندارند، در کنار یکدیگر قرار داد و بسته بندی کرد. برای مثال شرینک کردن بطری های آب بهترین نمونه برای این نوع بسته بندی می باشد.
  • پلاستیک ها عایق مناسبی برای جلوگیری از رطوبت هستند، از این رو از ورود خیسی به درون بسته بندی و مرطوب شدن آن جلوگیری می کند.
  • پوشش شفاف شیرینگ پک ظاهر محصول را به خوبی نمایش می دهد و به همین دلیل است که امروزه شرینگ های رنگی و چاپی بسیار محبوب شده اند.

انواع دستگاه شیرینگ پک چیست کاربرد آن

شیرینگ پک کابینی : این نوع شیرینگ پک ها برای سلفون کردن جعبه های چای و … استفاده میشود و مناسب کارتن های مادر نمیباشد

دستگاه شیرینگ تونلی چیست : اینوع شرینگ پک های برای نایلون های پلی اتیلن میباشد موارد مصرف وکیوم کردن بطری ها و کارتن های بزرگ

دستگاه شیرینگ دستی : در این نوع از دستگاه های بسته بندی تمام فرایند با دست انجام میشود به این ترتیب که ابتدا توسط تیغه دوخت نایلون دور محصول دوخت میخورد سپس توسط سشوار صنعتی وکیوم انجام میشود

شیرینگ پک نیمه اتومات : در شیرینگ پک های نیمه اتومات فرایند دوخت و برش به صورت دستی با کمک جک پنوماتیک انجام میشود و محصول توسط کانوایر به داخل کوره هدایت میشود که در نهایت محصول وکیوم میشود

شیرینگ پک تمام اتوماتیک : این نوع دستگاه های بسته بندی تمام فرایند به صورت کامل اتوماتیک انجام میشود. و دیگر نیازی نیرو انسانی نمیباشد

شیرینگ پک دوگانه سوز

شیرینگ پک دوگانه سوز چیست و ویژگی های آن

شیرینگ پک دوگانه سوز نوعی از دستگاه های مناسب برای شرینک کردن است که با استفاده از برق و گاز کار می کند. از این رو محفظه مناسبی برای پخت با استفاده از گاز شهری برای محصولات وجود دارد که باعث ایجاد حرارت های یکنواخت در سر تا سر نایلون و در نتیجه بسته بندی محصولات می شود. همچنین در صورت نیاز می توان از المنت نیز برای حرارت دادن و گرم کردن استفاده کرد. همچنین این دستگاه قادر است که به تنهایی با استفاده از اتصال به المنت های برقی پخت فیلم شیرینگ پک را انجام دهد. از مهم ترین مزایای موجود در شیرینک پک دوگانه سوز می توان به:

  • گرم شدن زود هنگام کوره و در نتیجه صرفه جویی در زمان
  • مقرون به صرفه بودن
  • رسیدن به درجه حرارت مورد نیاز با استفاده از گاز و المنت برقی

اشاره نمود.

شیرینگ پک گازی و عملکرد مناسب

شیرینگ پک گاز سوز با استفاده از احتراق گاز مشتعل می شود و حرارت مورد نیاز برای تونل را فراهم می کند. عمده حرارتی که در شیرینگ پک گاز سوز موجود است بیشتر برای حرارت دادن به صفحه و محفظه مورد استفاده قرار می گیرد. البته رابطه ای که بین شیرینگ پک گاز سوز با شیرینک دوگانه سوز وجود دارد این است که در هر دو دستگاه به صورت بروز می توان از برق 3 فاز و تک فاز استفاده نمود. از برخی از مهم ترین ویژگی های موجود در شیرینگ پک گاز سوز نیز می توان به:

  • عایق شدن با پشم سنگ
  • استفاده همزمان با برق و گاز
  • دگانه سوز بودن
  • ورقه های گالوانیزه و استاندارد

یکی از ویژگی و مزایای که در ایرانو صنعت برای مشتریان وجود دارد این است که قابلیت ها و امکانات فنی موجود در شیرینگ پک به همراه سایر ویژگی های مطرح شده دیگر می تواند قابل تغییر باشد. ایرانو صنعت می تواند با طراحی و بسته بندی انواع محصولات به همراه کارشناسان و متخصصان فعال در این زمینه و همچنین روند رو به رشد، بهترین جایگاه را برای نیاز مشتریان خود به ارمغان آورد.

کاربرد کلی دستگاه شیرینگ پک چیست

برای بالا بردن مقاوت و استحکام بسته بندی میتوان از شیرینگ پک استفاده نمود و از انجایی که بعد از بسته بندی میزان نفوذ پذیری رطوبت به محصولات کاهش پیدا میکند و این امر سبب میشود به محصول شما در جابه جای و حمل نقل اسیب نرسد

از دستگاه شیرینک پک در صنایع مختلف از قبیل صنایع دارویی مانند بسته بندی قوطی های قرص، شربت ها و شامپوهای داروییو…

و در صنایع ارایشی بهداتشتی مانند کرم ها، لوسیون ها،  عطر و ادکلها و در صنایع مواد شوینده و پاک کننده مانند مایع دستشویی و سفید کننده وپودررختشویی و در صنایع غذایی مانند تولید ککنده رب و تن ماهی و نوشیدنی ها مانند دلستر و نوشابه و .. کاربرد دارد

از این دستگاه برای جلو گیری از پاره شدن کارتن ها در بارگیری استفاده میشود .

برای برسی و مشاهده قیمت شیرینگ ایرانو صنعت  کلیک کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *