شیرینگ پک

شیرینگ دستی بسته بندی

شیرینگ دستی بسته بندی

شیرینگ دستی بسته بندی : شیرینگ پک یا دستگاه شیرینگ یکی از انواع دستگاه های بسته بندی است که برای دسته بندی محصولات مختلف با تکنولوژی حرارت دادن فیلم شیرینگ عملیات بسته بندی را انجام می دهد.  دستگاه های شیرینگ در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. مانند دستگاه شیرینگ دستی ، دستگاه شیرینگ اتوماتیک ، شیرینگ کابینتی ، دستگاه شیرینگ گاز سوز ، دستگاه شیرینگ تونلی و انواع دیگری که در بازار ایران موجود است. که با توجه به نیاز و کاربری کارخانجات و تولیدی مختلف طراحی می شود.

عملیات بسته بندی برای یک پارچه سازی محصول و حمل ونقل آن یک ضرورت مهم است. دستگاه هایی که به صورت دستی  بسته بندی محصولات را انجام می دهند برای محصولاتی مناسب هستند که تیراژ پایینی دارند. دستگاه های شیرینگ دستی یکی از مناسب ترین دستگاه ها برای بسته بندی محصولات شما در ابعاد پایین است. در ادامه مطلب بیشتر با شیریگ دستی و نحوه کار آن آشنا می شویم. 

انواع دستگاه شیرینگ پک

ساز و کار اصلی  دستگاه شیرینگ حرارتی دادن فیلم شیرینگ است. از نظر نوع حرارت دادن این دستگاه ها به دو نوع شیرینگ تونلی و شیرینگ کابینتی تقسیم می شوند. در مدل تونلی محصول از تونل که حرارت در آن تابانده می شود عبور داده می شود تا شیرینگ توسط حرارت آن جذب شود. دستگاه های شیرینگ تونلی به علت نداشتن فک دوخت سرعت بیشتری نسبت به نوع کابینتی دارند.

از این دستگاه ها در بنگاه های صنعتی بزرگ استفاده می شود. رستوران ، هتل و صنایع غذایی برای بسته بندی محصولات خود بیشتر از شیرینگ های تونلی استفاده می کنند.

شیرینگ پک کابینتی چگونه عمل می کند؟

شیرینگ پک کابینتی عملکرد بسیار ساده ای دارند. به این صورت که اپراتور فیلم شیرینگ را در محل مخصوص خودش قرار می دهد.و محصول مورد نظر در درون نایلون شیرینگ که از طرف باز آن می گذارد. وآن را داخل کابین قرار می دهد . و دکمه استارت را میزند. حرارت ایجاد شده توسط المنت و فن سیر کوله باعث برش خوردن نایلون به دور محصول می شود. مدت زمان انجام عملیات بسته بندی قابلیت تنظیم بین 8الی 10 ثانیه را دارد.و تقریبا می توانید در هر ساعت حدود 400 محصول را بسته بندی کنید. در دستگاه های شیرینگ تونلی سرعت کار بسیار بلاتر است.

دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه های شیرینگ دستی در ابعاد و اندازه های کوچک‌تری ساخته می شوند و بیشتر  کاربرد خانگی دارند. مهم ترین مزیت این دستگاه ها مقرون به صرفه بودن آنهاست.  شیرینگ های دستی نیز انواع مختلفی دارند که یکی از آنها دستگاه های به شکل سشوار است. کار کردن با این دستگاه ها بسیار ساده است.

برای کار با شیرینگ دستی ابتدا رول و فیلم شیرینگ را با استفاده از دستگاه برش دستی برش می زنیم . برای برش رول بعد از اینکه آن  را روی دستگاه گذاشتیم به اندازه لازم آن را می کشیم و از روی تیغه حرارتی عبور می دهیم و تیغه را تا پایان عملیات بسته بندی روی رول نگه می داریم.

رول هم یک لایه نازک از جنس پلاستیک است. بسته ای که قرار است بسته بندی شود بین دو لایه رول قرار می گیرد و بعد از اینکه توسط شیرینگ دستی حرارت دید. به دیواره بسته بندی می چسبد. بعد از پایان عملیات بسته بندی به علت حرارت زیا دستگاه های شیرینگ دستی بهتر است چند دقیقه ای جعبه های بسته بندی شده را روی یک پایه به سمت بالا نگه داریم.

نکات مهم در بسته بندی با شیرینگ پک دستی

برای استفاده بهتر از هر دستگاهی باید به نکات مختص همان دستگاه کرد تا نتیجه بهتری بگیریم. در دستگاه های شیرینگ دستی مهم ترین مسئله ای که باید به آن توجه کنیم. جنس رول و فیلم شیرینگ است. رول باید قابلیت فشردگی دستگاه را داشته باشد. ضخامت لازم را دارا باشد. رول های خیلی نازک در هنگام حرارت پاره و جمع می شوند. هم چنین ضخامت رول باید با توجه به وزن محصول تعین می شود.

شیرینگ های دستی در کجا کاربرد دارند؟

شیزینگ دستی بیشتر در کسب و کارهای خانگی و کوچک استفاده می شود. اگر یک کسب و کار خانگی با تعداد محدودی  محصول  برای بسته بندی دارید. یا اینکه یک پیچ اینستا برای فروش واسطه ای محصولات هستید. این دستگاه ها برای شما مقرون به صرفه است و ظاهر زیبا و شکیلی به محصولات شما می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *