شیرینگ پک

ساختار و کاربردهای دستگاه شیرینگ اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک

ساختار و کاربردهای دستگاه شیرینگ اتوماتیک

شیرینگ پک ها که برای بسته بندی محصولات مختلفی مانند مواد غذایی، آجیل، جعبه های شیرینی، قطعات صنعتی و … به کار می روند، به سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. در این مقاله دستگاه های بسته بندی اتوماتیک را مورد بررسی قرار می دهیم و ساختار و عملکرد آن ها را توضیح می دهیم.

 

ساختار و کاربردهای دستگاه شیرینگ اتوماتیک

در توضیحات مربوط به شیرینگ ها ی دستی و نیمه اتوماتیک کاربردهای آن ها توضیح داده شد. نوع دستی برای کارگاه های کوچک و بسته بندی مواد غذایی و قطعاتی که از یک سری باشند به کار می روند. نیمه اتوماتیک ها امکانات بیشتری دارند و برای قطعات مختلف نیز می توان از آن ها استفاده کرد و برای کارگاه های نه چندان بزرگ مناسب هستند.

 

شیرینگ پک اتوماتیک در کارخانه های بزرگ که تیراژ تولید آن ها بالا است و به سرعت بالا برای بسته بندی نیاز دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با اتوماسیون مکانیزه شده بهترین انتخاب برای بسته بندی در سرعت های بالا و انواع مختلف محصولات هستند.

شیرینگ پک های نیمه اتوماتیک و دستگاه شیرینگ اتوماتیک هر دو در دسته ی شیرینگ های تونلی قرار می گیرند. در آن ها بخشی وجود دارد که وظیفه تولید حرارت را بر عهده دارد که اصطلاحا کوره ی دستگاه نامیده می شود. این کوره می تواند از نوع الکتریکی باشد که المنت نامیده می شود، و یا کوره ی سوختی باشد که با مصرف گاز حرارت تولید می کند. نوع ترکیبی کوره ها نیز در بعضی از دستگاه ها به کار برده می شود که هم از نیروی برق و هم سوخت گازی استفاده می کند.

عملکرد شیرینگ پک اتوماتیک

در شیرینگ پک های اتوماتیک قسمتی به نام نوار نقاله وجود دارد. این نوار عمل هدایت محصولاتی مانند بطری های آب معدنی به خوبی و با دقت بالا به قسمت فیکسچر و کوره حرارتی انجام می شود. جکی هم در آن ها وجود دارد که باعث می شود عمل دوخت و برش به صورت اتوماتیک انجام شود. جنس تیغه های برش معمولا از آلومینیوم با روکش گرانیتی است.

 

تنظیم تعداد محصولات و مرتب کردن آن ها (در صورتی که محصولات به صورت چندتایی بسته بندی می شوند) توسط ردیف کن های انجام می شود که بر روی نوار نقاله قرار گرفته اند. پس از مرتب کردن و هدایت کردن محصولات به قسمت دوخت و سپس کوره، در نهایت محصولاتی که نایلون به دور آن ها پیچیده شده است، به بیرون هدایت می شوند. البته نایلون توسط فن های دستگاه سرد می شود و کاملا قبل از انتقال به بیرون از دستگاه، خنک می شود.

ساختار و کاربردهای دستگاه شیرینگ اتوماتیک

نیمه شیرینگ پک اتوماتیک

 

یک شیرینگ پک اتوماتیک معمولا از قطعات زیر تشکیل می شود:

تابلو برق؛ که وظیفه انتقال انرژی الکتریکی به قسمت های مختلف دستگاه و فرمان های کنترلی را بر عهده دارد.

قسمت های پنوماتیکی؛ که برای ایجاد نیرو در جک ها و قسمت های دیگر دستگاه شرینک به کار می روند.

کوره ی حرارتی؛ برای ایجاد گرما و نرم کردن نایلون شیرینگ

موتور الکتریکی؛ برای ایجاد انرژی چرخشی و به حرکت درآوردن نوار نقاله و دیگر قسمت هایی از دستگاه که در حال چرخش هستند.

برای انجام کارهای دقیق تر و عملکردهای پیشرفته تر، می توان از سنسورها و چشمی ها نیز در دستگاه شیرینگ اتوماتیک استفاده کرد. مثلا برای تشخیص قسمت خالی بالای بطری های آب معدنی. همچنین استفاده از سیستم شمارش اتوماتیک برای شیرینگ کاغذ و کالاهایی که با تعداد مشخص بسته بندی می شوند.

برای برسی قیمت شیرینگ پک و مشاهده اطلاعات فنی شرینک کلیک کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

1 فکر در مورد “ ساختار و کاربردهای دستگاه شیرینگ اتوماتیک

  1. หวย گفت:

    Thanks for finally talking about > ساختار و کاربردهای دستگاه شیرینگ
    اتوماتیک | ایرانو صنعت < Liked it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *