شیرینگ پک

دستگاه لیبل شیرینگ و کاربرد آن

دستگاه لیبل شیرینگ و کاربرد آن

در صنایع شیرینگ پک و دستگاه لیبل شیرینگ کاربرد زیادی دارد. دستگاه لیبل شیرینگ به صورت دستی یا پرینتری وجود دارد که جهت چاپ لیبل، بارکد قیمت و مشخصات روی کالاهای بسته بندی شده به کار می رود.

لیبل یا همان برچسب، صفحاتی از جنس کاغذ یا نایلون هستند که روی آنها بارکد قیمت و مشخصاتی از محصول درج می شود.

سپس این برچسب ها به واسطه یک دستگاه لیبل شیرینگ بر روی محصولات چسبانده می شوند.

در مراکز تولیدی کوچک برای چسباندن لیبل از دستگاه های سبک استفاده می شود که لیبل را به کمک اپراتور بر روی محصولات می زنند.

در مراکز صنعتی و کارخانه های تولیدی بزرگ که تعداد محصولات تولیدی زیاد است لازم است از دستگاه لیبل شیرینگ مخصوص یا دستگاه چاپگر لیبل که با سرعت زیاد کار می کنند، استفاده گردد.

 

دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل شیرینگ

دستگاه لیبل شیرینگ چگونه کار می کند؟

دستگاه لیبل زن برای درج بارکد یا لیبل های کاغذی بر روی محصولات مختلف، کاربرد دارد. در حال حاضر از دستگاه لیبل شیرینگ تقریبا در تمامی مراکز مختلف صنعتی، تولیدی و بهداشتی در کنار ماشین آلات شیرینگ پک وجود دارد.

همچنین موسسات خدماتی مثل بانک ها، فروشگاه ها و آزمایشگاه ها از لیبل زن استفاده می کنند. به طور معمول دستگاه لیبل شیرینگ در دو مدل رومیزی و صنعتی ارائه می شوند. فروشگاه ها و کارگاه های کوچک از نوع رومیزی آن استفاده می کنند.

دستگاه لیبل شیرینگ صنعتی در کارخانجات تولیدی و مراکز صنعتی که تیراژ چاپ بالایی دارند، کاربرد دارد.
امکان خدمات چاپ لیبل با دستگاه های پرینتر هم وجود دارد ولی برای چاپ لیبل در تعداد زیاد دستگاه لیبل شیرینگ کارایی بیشتری دارد.

مواد مورد نیاز این دستگاه، رول لیبل و ریبون هستند. اطلاعات لازم توسط ریبون بر روی لیبل خام چاپ می گردد.

لیبل شیرینگ

لیبل بر روی محصولات شیرینگ پک

انواع مختلف دستگاه لیبل شیرینگ کدامند؟

دستگاه های لیبل شرینک در مدل ها و برندهای گوناگونی ساخته شده اند که هر کدام وظیفه و کاربرد ویژه ای دارند.

انواع مختلف دستگاه های لیبل شیرینگ عبارتند از:

دستگاه لیبل زن اتوماتیک که در صنعت بسیار پرکاربرد است. پس از آنکه شیرینگ پک محصولات انجام شد، توسط کانوایر به سوی دستگاه لیبل زن اتوماتیک هدایت می گردند و در آنجا بر روی محصولات، لیبل چسبانده می شود. این نوع دستگاه در دو گروه اصلی لیبل شیرینگ اتومات حرارتی و لیبل شیرینگ پشت چسب دار وجود دارد.

دستگاه لیبل زن دستی در خط تولید مایعات بطری بیشترین کاربرد را دارد. در این روش اپراتور بایستی اهرم دستگاه را حرکت دهد، سپس برچسب را بر روی محصولات شیرینگ پک الصاق نماید.

چاپگر صنعتی لیبل از نظر مکانیزمِ چاپِ برچسب، در انواع لیزری و جوهرافشان وجود دارد. اما اصلی ترین مکانیزم آن بر اساس هد حرارتی است.

در نوع چاپ حرارتی مستقیم، گرما به طور مستقیم به هد حرارتی داده می شود، سپس تغییراتی در رنگ لیبل به وجود آمده و برچسب چاپ می شود.

در نوع غیرمستقیم، هد دستگاه گرما را به ریبون داده و جوهر از ریبون به لیبل منتقل می شود.

انواع دیگر دستگاه های لیبل شیرینگ پک شامل چاپگر رومیزی لیبل، چاپگر کاغذی لیبل، لیبل شیرینگ میوه ها و لیبل زن روی کابل های شبکه می باشند.

این دستگاه ها که در خط شیرینگ پک محصولات وجود دارند، از لحاظ عملکرد، کاربرد، و قیمت با هم فرق دارند و برای برسی قیمت شیرینگ وارد صفحه اصلی سایت شوید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *