بلاگ مطالب

دستگاه لیبل زن چیست کارکرد و انواع دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن

برچسب را می توان به عنوان برچسبی در نظر گرفت که برای نمایش قیمت یک محصول یا معرفی یک محصول استفاده می شود. این کار توسط نوعی وسیله بسته بندی به نام لیبلر انجام می شود. دستگاه لیبل زن در واقع نوعی چاپگر است که از هد حرارتی برای چاپ حروف، بارکدها و اعداد روی لیبل ها استفاده می کند.

دستگاه لیبل زن چیست و از چه اجزایی ساخته شده است؟

این دستگاه لیبلینگ را می توان از قطعات مختلفی مانند برد اصلی، هد حرارتی، غلتک تغذیه، نگهدارنده نوار، نگهدارنده لیبل و موتور تغذیه تشکیل شده است. می توان از دستگاه لیبل زنی برای برچسب زدن تعداد زیادی کالا در مدت زمان کوتاهی استفاده کرد. این کار به راحتی انجام می شود و نیازی به مهارت خاصی ندارد. از طرفی کار با دستگاه به دلیل وزن کم بسیار آسان است.

 انواع لیبل زن

امروزه انواع مختلفی از دستگاه های لیبل زن و تجهیزات مربوط به آن وجود دارد و شما باید با توجه به نیاز خود نوع دستگاه لیبل زنی را تهیه کنید. البته قبل از خرید باید اطلاعات کاملی در مورد محصول مورد نظر خود کسب کنید. لذا اطلاعاتی در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

حقیقت در مورد ماشین های لیبل زن این است که شما می توانید انواع مختلفی را در طرح ها و مدل های مختلف بیابید که برخی از آنها ویژگی های بیشتری نسبت به بقیه دارند. اما به طور کلی می توان گفت که در برخی شرایط استفاده از دستگاه لیبل زنی ضروری است.

در ادامه به بررسی انواع مختلف این دستگاه خواهیم پرداخت.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

این دستگاه را می توان در درجه اول برای برچسب زدن محصولات به صورت عمده استفاده کرد. این به این دلیل است که از تسمه ها در ماشین های برچسب زنی اتوماتیک برای جابجایی محصولات برای برچسب زدن استفاده می شود. از این محصول می توان در هنگام چسباندن برچسب به اجسام با دقت بالا استفاده کرد.

اما ویژگی های یک دستگاه لیبل زن تمام اتوماتیک موفق چیست؟

پاسخ به این سوال باید این باشد که یک دستگاه اتوماتیک با کیفیت می تواند بسته به نوع محصول تنظیمات خود را تغییر دهد. همچنین این دستگاه باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد لیبل زدن بسته های فله را دارید باید از دستگاه لیبل زنی تمام اتوماتیک استفاده کنید.

لیبل زن نیمه اتوماتیک

لیبل زنی نیمه اتوماتیک را می توان دستگاهی همه کاره برای چسباندن لیبل های خود چسب به ظروف استوانه ای و مربعی شکل و اجناس دانست و باید گفت که از این دستگاه برای لیبل زدن بطری های پلاستیکی نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که لیبل سازهای نیمه اتوماتیک ممکن است دارای فیبر در نظر گرفته شوند.

دستگاه لیبل زن صنعتی

یکی دیگر از انواع لیبلر که در بسته بندی های صنعتی بسیار پرطرفدار است، لیبل های صنعتی یا لیبل های خود چسب می باشد. در این قسمت می خواهیم به شما بگوییم که این دستگاه چیست و چه کاربردی دارد.

نوع صنعتی این دستگاه برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در ایالت های مختلف قابل استفاده می باشد. حالت های تخت، اتوماتیک، گرد، نیمه اتوماتیک و غیره از جمله انواع لیبل های صنعتی مورد استفاده شرکت های بزرگ خرده فروشی هستند.

قابلیت لیبل زدن انواع ظروف یکی از پرطرفدارترین ویژگی های این سری ماشین آلات صنعتی می باشد و از ویژگی های منحصر به فرد می باشد. به طور کلی ماشین آلات این دسته برای خطوط تولید با حجم بالا مناسب بوده و باید در محیط های تولیدی با حجم بالا مورد استفاده قرار گیرند.

انواع لیبل های صنعتی دارای تسمه نقاله هستند که محصولات مورد نظر را به قسمت لیبلینگ هدایت می کند. روش انجام این فعالیت کاملاً خودکار است و نیازی به مداخله دستی ندارد. لیبل های صنعتی معمولاً در انتهای خط تولید و پس از مراحل بسته بندی قرار می گیرند و به عنوان دستگاه های پایانی در خط تولید شناخته می شوند.

برچسب های استفاده شده روی این دسته از ماشین آلات صنعتی به پشت چسبانده شده و با چسباندن بسته مورد نظر جدا نمی شوند. لیبل های روی این دستگاه قبل از چسباندن روی بسته باید در مرکز چاپ قرار داده شود و در نهایت رول های آماده شده در دستگاه قرار داده شوند.

دستگاه لیبل زن عمودی

این دستگاه را می توان به عنوان یکی از دستگاه های ترجیحی در نظر گرفت زیرا می تواند حدود 150 محصول و کالا را در دقیقه برچسب گذاری کند. این دستگاه کاملا اتوماتیک است و می تواند محصولات بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری برچسب گذاری کند. 

دستگاه لیبل زن افقی

از این دستگاه می توان برای برچسب زدن محصولات ثابت استفاده کرد، جایی که می خواهید به طور دقیق و با جزئیات برچسب بزنید. این واحد می تواند 100 محصول را در دقیقه برچسب گذاری کند.

دستگاه لیبل زن چند منظوره

برچسب همه کاره را می توان برای برچسب زدن انواع و اندازه های محصولات استفاده کرد. استفاده از این دستگاه برای برچسب زدن بسیاری از محصولات مناسب تلقی می شود.

مزایای استفاده از دستگاه لیبل زن 

برچسب‌ها در محیط‌های مختلفی مانند فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بانک‌ها، رستوران‌ها و بسیاری از مؤسسات دیگر استفاده می‌شوند و مزایای متعددی را ارائه می‌دهند. در ادامه در این مورد به شما خواهیم گفت.

این دستگاه دارای پورت های مختلفی دیده می شود و این عملکرد شرایطی را برای استفاده در مکان های مختلف فراهم می کند و امکان اتصال دستگاه لیبلینگ به دستگاه های مختلف مانند رایانه و تجهیزات اداری مانند چاپگر را فراهم می کند. از دیگر مزایایی که می توان برای این دستگاه نیز در نظر گرفت می توان به صدای کم، حجیم بودن کم و کارکرد با سرعت بالا اشاره کرد.

سخن نهایی

امروزه ما از برچسب در صنایع مختلف استفاده می کنیم و یکی از صنایعی که استفاده از دستگاه لیبل شیرینگ در آن اهمیت ویژه ای دارد، صنایع غذایی است. برچسب چسبانده شده به کالا دارای وضعیت شناسایی کالا می باشد بنابراین می توان گفت که بسیار مهم است. نه تنها در صنایع غذایی، بلکه در فروشگاه های مختلف نیز می توانید با استفاده از دستگاه های لیبل زنی، محصولاتی را با برچسب چسبانده شده مشاهده کنید و اطلاعات مربوط به محصولات را در اختیار خریداران قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میوه خشک کن می توانید از طریق عبارت لینک شده استفاده کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *