بلاگ مطالب

درآمد شغل میوه خشک کن چگونه است؟

درآمد میوه خشک کن

درآمد شغل میوه خشک کن

در ایران، مردم در گذشته برای خشک کردن میوه از نور آفتاب یا روش‌ های سنتی دیگر استفاده می کردند؛ اما امروزه استفاده از دستگاه های میوه خشک کن جایگزین روش های قدیمی شده است. استفاده از این دستگاه ها علاوه بر اینکه میوه را سریع تر و آسان تر خشک می کند، می تواند یک منبع درآمد سودمندی نیز تلقی شود. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری درباره درآمد شغل میوه خشک کن در اختیار شما قرار دهیم:

 

درآمد میوه خشک کن

درآمد میوه خشک کن

کاربرد دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن میوه ها و سبزیجات را در کوتاه ‌ترین بازه زمانی خشک می کند، بدون آنکه تغییری در رنگ، طعم و بوی آن ها به وجود آورد. استفاده از این دستگاه موجب می شود چیپس های میوه همچنان، تازگی و خوش طعمی خود را حفظ کنند. این میوه های خشک شده به مدت طولانی و حتی چند سال قابل استفاده هستند.

درآمد حاصل از شغل میوه خشک کن

ایران از جمله کشورهای مهم در عرصه کار آفرینی در سال های اخیر بوده است که تولید میوه خشک از جمله آنان می باشد. تولید چیپس میوه توسط کارخانه های بزرگ و کوچک صنعتی، یا به صورت خانگی انجام می شود. با تهیه و خرید دستگاه میوه خشک کن می توان به درآمد خوب و قابل توجهی دست یافت. میوه خشک یا چیپس میوه یکی از تنقلات محبوب میان مردم ایران و حتی مردم جهان است. از آنجایی که در کشور ما تنوع میوه ها در هر فصل بسیار زیاد است؛ می توان این میوه ها را با قیمت پایین تری خریداری کرد و چیپس میوه را با سود بیشتری به فروش رساند.

تهیه چیپس میوه با یک دستگاه میوه خشک کن خانگی هم امکان پذیر می باشد و بیشتر توسط زنان خانه دار صورت می گیرد. در آمد حاصل از خشک کردن میوه در خانه در مقایسه با تهیه چیپس میوه در کارخانه ها بسیار کمتر است، اما می‌ تواند درآمد قابل توجه برای زنان خانه دار باشد. به طور کلی می‌ توان گفت از هر ۱۰ الی ۱۵ کیلو میوه، می توان یک کیلو چیپس میوه تهیه کرد. با دستگاه های خشک کن خانگی در روز پنجاه کیلو میوه می توان خشک کرد که در نهایت چهار الی پنج کیلو میوه خشک شده تهیه می شود.

به دلیل وجود تعداد زیاد دستگاه های پیشرفته تر و بزرگ تر در کارخانه ها تهیه چیپس میوه در این اماکن با سرعت بیشتر صورت می گیرد وجود حجم زیاد میوه خشک در این کارخانه ها علاوه بر برطرف کردن نیاز مردم ایران، می توان صادرات چیپس میوه را نیز آغاز کرد. به دلیل استقبال مردم جهان از این خوراکی خوش طعم، می توان به درآمد و سود بیشتری دست یافت.

درآمد میوه خشک کن

درآمد میوه خشک کن

 

حاشیه سود میوه خشک در کسب و کار با دستگاه میوه خشک کن

در قدیم چند مدل میوه و محصولات برای خشک کردن موجود بوده است، اما اکنون صدها مدل میوه وجود دارد. علاوه بر استفاده از میوه خشک شده به طور مستقیم، با انجام تغییرات فیزیکی یا شیمیایی می توان استفاده های دیگری هم از آنان کرد. مثلا برای مصارف دارویی یا آرایشی و بهداشتی پودر گیاهی تولید می ‌شود؛ مانند: پودر آلوورا یا بابونه. از میوه های خشک شده برای داروهای گیاهی، تولید رنگدانه های طبیعی، تولید تنباکو و دمنوش ها نیز استفاده می کنند.

نکات مهم درباه کسب سود بیشتر با دستگاه میوه خشک کن

* اگر تولید کننده به دنبال سود بیشتر است باید به نکات زیر توجه نماید:
* باید نوع دستگاه و سوخت مصرفی آن مورد توجه قرار گیرد.
* از میوه های درجه سه به جای میوه های درجه یک و دو برای خشک کردن استفاده شود؛ این کار موجب می شود میوه با هزینه کمتری خریداری شود و تولید کننده به سود بیشتری برسد.
* میوه ها بهتر است از باغدار یا کشاورز تهیه شوند.

صادرات خشکبار میوه

صادرات چیپس میوه به کشورهای عربی از بهترین گزینه ها برای فروش عمده آن با بازدهی سود بیشتری است. فرقی نمی کند که تولید کننده قصد صادرات خشکبار میوه به کدام کشورهای عربی را دارد، در هر صورت باید نکات و  قوانین صادرات میوه خشک به کشورهای عربی را مد نظر داشته باشد، تا بتواند به راحتی صادرات محصول را انجام دهد و به سود مورد نظر خود دست یابد. برخی از این قوانین شامل موارد زیر می شود:
* استفاده از بسته بندی های با کیفیت و بهداشتی
* درج ویژگی های چیپس میوه روی بسته بندی به صورت کامل
* دریافت تمامی مجوزهای لازم برای صادرات محصول
* استفاده از حجم های استاندارد چیپس میوه با توجه به هر کشور
* ارسال اسلایس میوه خشک با بهترین کیفیت
* توجه به قوانین محدود کننده درباره ایران از سمت کشورهای عربی

درآمد میوه خشک کن

درآمد میوه خشک کن

سخن پایانی

اما باید به این نکته توجه کرد که حتی با داشتن یک دستگاه میوه خشک کن خانگی می توان به درآمد خوب دست یافت. پس در هر صورت شروع این کار با رعایت تمامی قوانین و مستلزمات می تواند برای همگان پرسود باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *