شیرینگ پک

انواع شیرینگ پک ها

انواع شیرینگ پک ها

با توجه به لزوم استفاده ی کمتر از کارتن در بسته بندی محصولات مختلف و تغییر شکلی که در بسته بندی ها به وجود آمد، استفاده از دستگاه شیرینگ روز به روز گسترش بیشتری یافت. در این روش بسته بندی هم زیباتر می شود و هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد. انواع بسیار زیادی از محصولات و کالاها را می توان با استفاده از این روش بسته بندی کرد. همچنین شفاف بودن نایلون بسته بندی در این روش باعث می شود که استفاده از آن روز به روز گسترده تر شود. در ادامه با مقایسه ی انواع شیرینگ پک ها آشنا می شویم . مزیت ها و معایب هر یک از آن ها را بازگو می کنیم . کاربرد هر یک از آن ها را بیان می کنیم.

 

خرید شیرینگ پک

بررسی و مقایسه ی انواع شیرینگ پک ها (تونلی، کابینی، دروازه ای)

پر استفاده ترین انواع پک های بسته بندی، تونلی وکابینی می باشند. کابین حرارتی در شیرینگ پک تونلی ابعاد کوچکتری دارد و برای بسته بندی انواع خوراکی ها و مواد غذایی (با اندازه ی نسبتا کوچک) ، بسته بندی و پوشاندن ظرف های غذا و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این کابین حرارتی مانند یک فر عمل کرده و نایلون مخصوص شیرینگ را بر اثر گرما نرم می کند. با باز شدن در کوره، حرارت قطع می شود. این نوع از دستگاه های بسته بندی به دلیل بعاد کوچی که دارند بیشتر در مارکت ها ، قنادی ها، شیرینی و آجیل فروشی ها، آشپزخانه ها و رستوران ها، فروشگاه های کتاب و انواع لوازم التحریر، کارگاه های صنعتی نه چندان بزرگ و بسته بندی پک های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مکان ها از شیرینگ پک های گفته شده برای بسته بندی کالاهای عرضه شده و همچنین منظم کردن چیدمان و نگهداری محصولات استفاده می شود.

 

از مزیت های این مدل از دستگاه های بسته بندی، کم هزینه و ارزان بودن آن است. در این دستگاه ها از فویل های پی وی سی برای بسته بندی ها استفاده می شود.

 

شیرینگ پک تونلی و کابینی

دستگاه شیرینگ پک کابینی انواعی از دستگاه های بسته بندی هستند که ساختار و عملکردی ساده دارند و در عین حال با توجه به نیمه اتوماتیک بودن آن ها می توانند در هر 10 ثانیه یک فرآیند بسته بندی و پکینگ را به طور کامل انجام دهند.

دستگاه شیرینگ پر فروش

از انواع کابینی شیرینگ پک ها بر خلاف نوع تونلی برای بسته بندی کردن کالاهایی با ابعاد و اندازه ی بزرگ و در تیراژ بالا استفاده می شود. در این دستگاه ها نایلون شیرینگ در اثر حرارت فشرده شده و به دور محصولات درون نایلون می چسبند. گرما در درون کابین تولید حرارت ایجاد شده و فرآیند بسته بندی با عبور بسته ها از این تونل انجام می شود. این پک ها بیشتر در صنایع بزرگ و سرعت های نسبتا بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه های تونلی فاقد بخش دوخت پنوماتیک هستند و حرارت در آن ها به شکلی پخش می شود که دو طرف نایلون به خوبی در هم ادغام می شود و به شکل یکپارچه در می آید.

خرید دستگاه شیرینگ خانگیبه عنوان مثال برای بسته بندی روغن ها و اسباب بازی ها از این نوع دستگاه ها استفاده می شود.

شیرینگ پک دروازه ای حمل و نقل کالا را تسهیل می کند زیرا دو دسته در دو طرف بسته بندی ایجاد می کنند.

این نوع دستگاه ها برای بسته بندی آب معدنی و نوشابه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *