بلاگ مطالب

اثرات مضر مصرف قند و شکر برای بدن چیست

مصرف عسل و خرما برای دیابت

اثرات مضر مصرف قند و شکر برای بدن چیست؟

بیماری دیابت به مرگ خاموش معروف است، سالانه تعداد زیادی از افراد در دنیا به دیابت مبتلا می شوند.
زمانی که سلول‌ های بدن نتواند از قند موجود در خون استفاده کنند، بیماری دیابت ایجاد می‌ شود که باعث بالا رفتن قند خون و انباشته شدن قند در خون می گردد. کنترل دیابت از ضروری ترین مشکلات افراد دیابتی است. از این رو این آن ها به دنبال جایگزینی برای قند هستند که دیابت را کنترل کنند. اگر شما هم قصد آشنایی با بهترین جایگزین برای قند و شکر را دارید، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

مواد غذایی با قند کم

مواد غذایی با قند کم

اثرات مضر مصرف قند و شکر برای بدن

این ترکیبات شیرین موجب اختلال در عملکرد هورمون های بدن می شود، که فرد احساس سیری می کند و مستقیماً در رژیم غذایی تداخل ایجاد می شود. در کل جهان نرخ چاقی رو به افزایش است. طبق مطالعات انجام شده دانشمندان، دلیل چاقی مزمن افراد، مصرف بیش از اندازه قند و شکر است. نوشابه های گازدار و آبمیوه های مصنوعی بیشترین درصد قند غیر طبیعی را به خود اختصاص می دهند. در کشورهای آسیایی مصرف قند و شکر بسیار بالاست. این ترکیبات علاوه بر افزایش وزن، از خون رسانی به پوست جلوگیری می کند و مانع تنفس پوست می شود.
عوارض جانبی قند:

* تضعیف سیستم ایمنی بدن
* دیابت
* پوسیدگی دندان
* پیری زودرس
* اگزما
* چاقی
* بیماری قلبی
* بیماری‌ های کبد و کلیه
* اختلالات روحی روانی مانند افسردگی

بنابراین بهترین کار حذف قند و شکر در رژیم غذایی و مصرف جایگزین ‌های قند و شکر ( شیرین‌کننده‌ های سالم) است؛ حالا چه چیزهایی را می ‌توان به‌ عنوان بهترین جایگزین قند و شکر معرفی کرد؟ بهترین جایگزین های قند موارد زیر هستند:

* عسل طبیعیعسل یک محصول طبیعی است، که زنبور عسل آن را از شهد گل می گیرد، که این شیرین‌ کننده حاوی آنزیم ‌ها، آنتی‌اکسیدان ‌ها، آهن، روی، پتاسیم، کلسیم، فسفر، ویتامین B6، ریبوفلاوین و نیاسین است. عسل طبیعی و خالص در درمان بیماری های ناشی از مصرف قند تاثیر گذار است. هنگام تهیه عسل، توجه داشته باشید عسل طبیعی و خالص باشد.
عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است. و خاصیت آنتی اکسیدانی عسل از التهاب، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت پیشگیری می کند. اسیدهای فلاونوئید و فنولیک در عسل طبیعی فعالیت آنتی اکسیدانی را انجام می دهند. میزان قند موجود در هر صد گرم عسل ۸۰ گرم است.

 

عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان

عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان

* کشمش

کشمش یک ماده غذایی کاملا طبیعی با طعم شیرین و لذیذ است و جایگزین مناسبی برای قند است. کشمش قند خون را تنظیم و سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. مردم از قدیم کشمش را به عنوان دومین شیرین کننده طبیعی بعد از عسل می شناسند. کشمش از خشک شدن میوه انگور به دست می آید و خواص بی نظیری دارد و جایگزین بسیار مناسبی برای شکر است. میزان قند موجود در هر صد گرم کشمش ۵۸ گرم است.

* انجیر خشک

انجیر یک میوه خوش طعم و پرخاصیت با طعم شیرین و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان های قوی است. انجیر خشک خواص بی شماری دارد که در این جا تنها بخشی از خواص آن را بیان می کنیم. این میوه موجب تقویت حافظه، تقویت ریشه مو، درمان گلودرد، درمان لاغری و ضد سرطان است، جایگزین مناسبی برای شکر و قند است. مقدار قند در هر صد گرم انجیر خشک ۴۵ گرم است.

* خرما

خرما حاوی پتاسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم و ویتامین B6 است.خرما کلسترول خون و خطر سکته را کاهش می دهد. شیره خرما یک شیرین‌کننده طبیعی است که می توان به عنوان جایگزین ‌های قند و شکر در مواد غذایی مصرف شود.

* توت خشک

این میوه خاصیت ضد سرطانی دارد، قند خون را کاهش و کم خونی ناشی از کمبود آهن را درمان می کند. برای سرفه و آسم و روماتیسم نیز درمانی بسیار مفید است. جایگزین خوبی برای قند است. مقدار قند در هر صد گرم توت خشک۷ گرم است.

 

توت خشک

توت خشک

 

سخن پایانی
امروزه یک رژیم غذایی سالم برای تمام افراد دیابتی ضروری است. غذایی مصرف می کنیم، در کنترل دیابت ما نقش خیلی مهمی دارد. پس در نتیجه سعی کنیم به جای استفاده از قند، جایگزین های قند را در رژیم غذایی خود قرار دهیم. ما در اینجا لیستی از بهترین جایگزین برای قند را نام بردیم که شما می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. شما می توانید تا تهیه یک دستگاه میوه خشک کن، انواع میوه های مختلف را خشک کنید و از میل کردن آن ها در کنار چای یا هر نوشیدنی دیگر لذت ببرید. امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید.

 

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *