خط تولید

همه چیز درباره راه اندازی خط تولید و بسته بندی انجیر خشک

تولید انجیر خشک

یکی از کسب و کارهایی که رونق خوبی دارد، تولید و بسته بندی انجیر خشک است. کارخانه هایی که اساس آنها تولید محصولات خشک است، وجود دستگاه خشک کن میوه و کیفیت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. خشک کردن این محصولات در زمان کمی صورت می گیرد. در این میان بدون آسیب رسیدن به طعم، رنگ و عطر محصولات،  فرایند خشک کردن را به پایان می رساند.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

تولید انجیر خشک

سالانه مقدار قابل توجهی انجیر در ایران تولید و عرضه می شود که حفظ و نگهداری آنها برای افراد دشوار بوده و برای بسته بندی و استفاده آن در فصل های دیگر نیاز به کارخانه های بسته بندی انجیر می باشد. انجیر یک میوه فساد پذیر است که سرعت خراب شدن آن به صورت تازه و خشک بسیار بالا می باشد. شرایط نگهداری آن باید از طریق راه هایی همچون شستشو، خرد کردن و بسته بندی با دستگاه های مختلف محیا کرده و آن را از انواع آلودگی و رطوبت محافظت نمود.

تجهیزات مورد نیاز برای خشک کردن انجیر

  1. دستگاه شستشو
  2. سورتینگ میوه
  3. وان استیل
  4. میز استیل
  5. نوار نقاله بازرسی
  6. دستگاه اسلایسر
  7. دستگاه خشک کن میوه
  8. دستگاه شیرینگ پک

در خط تولید خشک‌کردن انجیر به دستگاهی نیاز داریم که کار شستشو محصول مورد نظر را به‌راحتی و با نظم و دقت بالا انجام دهد. به همین دلیل بهتر است دستگاه شستشو اتوماتیک که دارای چندین وان شستشو است برای سهولت انجام کار استفاده شده و میوه های تازه را کاملا شسته و آماده مرحله بعد نمود.

در مرحله بعدی برای اسلایس کردن میوه انجیر نیاز به دستگاهی است که به کارگر در عمل اسلایس کردن کمک کند. به همین منظور استفاده از دستگاه اسلایسری که دارای تیغه های مختلفی جهت ورقه کردن، خلال، پوره و … انجیر باشد بسیار کمک‌کننده می‌باشد.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

میوه خشک کن دو کابین

دستگاه خشک کن میوه صنعتی

پس از آنکه میوه انجیر به طور کامل خرد شد، نیاز به دستگاهی است که بتوان با آن عمل خشک کردن انجیر را انجام داد. دستگاه خشک کن میوه نمونه بسیار مفید و پرکاربردی است که در خط تولید انجیر خشک باید از آن استفاده نمود. این دستگاه دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

 

انواع دستگاه خشک کن میوه

  1. دستگاه خشک کن تک کابین
  2. دستگاه خشک کن دو کابین
  3. خشک کن سه کابین
  4. خشک کن دوار
  5. خشک کن خانگی

یه طور کلی دستگاه خشک کن میوه انواع مختلفی دارد که بر اساس هوای گرم به تولید میوه خشک می پردازد که این دستگاه به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود. انواع دستگاه خشک کن از خصوصیات ویژه ای برخوردار هستند که بر اساس میزان کارایی و کاربردی که مد نظر کاربر است قابل تعویض و استفاده می باشد. برای مشاهده انواع این دستگاه خشک کن روی  کلیک کنید.

 

مزایای دستگاه خشک کن میوه

دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی محصولات

دستگاه دیگری که در فرایند و خط تولید انجیر خشک نیاز است شیرینگ پک یا همان دستگاه بسته بندی محصولات می باشد که همانطور که می دانید بهترین دستگاه آن را ایرانو صنعت به فروش می رساند. این دستگاه برای بسته بندی محصولات، ابتدا نایلون شیرینگی که مورد نیاز است تهیه می شود. این نایلون ها قادر هستند تا با حرارت استاندارد، دور محصول کشیده و جذب شود و شکل انجیر را به خود گیرد.

خط تولید و بسته بندی انجیر خشک

دستگاه شیرینگ پک نیز دارای انواع مختلفی است که برای سهولت در هنگام بسته‌بندی در کارخانجات و تولیدی های انجیر خشک از آنها استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی انواع دستگاه شیرینگ پک خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه شیرینگ پک

  1. دستگاه شیرینگ تونلی
  2. دستگاه لیبل شیرینگ
  3. دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتومات
  4. دستگاه شیرینگ کابینی یا صندوقی

دستگاه شیرینگ تونلی به این صورت عمل می کند که ابتدا میوه و محصول مورد نظر را بر روی نوار نقاله می گذارد. سپس میوه به درون محفظه رفته و در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ بسته بندی و پک شده به بیرون هدایت می شود.

نوع بعدی، دستگاه لیبل شیرینگ از مجموعه ایرانو صنعت می باشد. کاربرد این دستگاه لیبل زدن است که از جنس پی وی سی بوده و غیر قابل نفوذ آب و گرد و خاک می باشد. این دستگاه مقاومت و ماندگاری بالایی دارد که بیشتر به منظور تبلیغات از آن استفاده می شود.

دستگاه شیرینک تونلی تمام اتومات، یکی دیگر از تجهیزات صنعتی است که برای بسته بندی محصولات از آن در خط تولید استفاده می شود. این دستگاه به علت سنسورها و ویژگی هایی همچون اتومات بودن تمامی مراحل بسته بندی در کارخانجات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

نمونه دیگر گفته شده برای انواع شیرینگ پک، دستگاه شیرینگ کابینی یا صندوقی ایرانو صنعت می باشد. از این دستگاه جهت بسته بندی محصولات کوچک در ابعاد کم استفاده و بهره برداری می شود. این دستگاه عمل دوخت و حرارت‌دهی را به صورت همزمان انجام داده که در تولیدی های کوچک و کارگاه های خانگی بسیار مورد توجه می‌باشد.

 

توجیه اقتصادی خط تولید و بسته بندی انجیر خشک

با توجه به روند رو به رشد جمعیت در جهان و کاهش زمین های زراعی و کشاورزی تامین نیازهای غذایی مردم یکی از اساسی ترین مسائل مورد بحث می باشد. در این زمینه توجه به صنایع تبدیلی و بسته بندی فرآورده های غذایی بسیار مشکل گشا و کاربردی می باشد.

قیمت ماشین آلات و تجهیزات بسته‌بندی و خشک کردن میوه در ایرانو صنعت، نسبت به کاربرد مهم و کیفیت بالایی که دارند، بسیار مناسب هستند. همینطور میتوان با سرمایه گذاری تقریبا کم، خط تولید آن را شروع کرد. در ادامه به بررسی توجیه اقتصادی راه اندازی این خط تولید خواهیم پرداخت. باید توجه داشته باشید که این ارقام ممکن است نسبت به سال و تورم تغییر پیدا کنند.

موضوع هزینه ها (میلیون ریال)
سرمایه 4237680
زمین 3000 متر مربع
زیر بنای تولیدی 990 متر مربع
سرمایه گذاری کل 159178
نرخ بازده داخلی 39%
دوره برگشت سرمایه 3/1

شیرینگ پکانواع دستگاه شیرینگ پک جهت بسته بندی محصولات

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *