خط تولید

راه اندازی خط تولید گاز فندک + با طرح توجیهی اقتصادی

خط تولید گاز فندک ایرانو صنعت

طی سالهای اخیر، صنایع مختلف در ایران و جهان، بسیار مدرن و پیشرفته شده اند. این پیشرفته شدن، به صنایع کمک می کند تا محصولات خود را با کیفیت بالاتر و در مدت زمانی کوتاه تر تولید نمایند و همچنین، باعث افزایش میزان رضایت مشتریان نیز می گردد. یکی از صنایعی که در سال های گذشته، پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده است، صنعت تولید گاز فندک می باشد. در این مقاله قصد داریم تا تجهیزات مدرنِ مورد استفاده در خط تولید گاز فندک را به شما معرفی کنیم و نحوه عملکرد هر کدام را نیز توضیح دهیم. بنابراین، اگر شما هم می خواهید با تجهیزات پیشرفته این خط تولید بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

دستگاه پرکن گاز فندک، وظیفه پانچ سیلندر، پلمپ کردنِ والو بر روی سیلندر و پر کردنِ سیلندر با گاز را بر عهده دارد.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

خط تولید گاز فندک

خط تولید گاز فندک

همانگونه که در پاراگراف قبل نیز توضیح دادیم، در دنیای امروز، از تجهیزات بسیار پیشرفته و مدرنی در خط تولید گاز فندک، استفاده می شود. در این قسمت، هر کدام از این دستگاه ها و مدل های آنها را به شما معرفی خواهیم کرد؛

دستگاه پرکن گاز فندک

مهم‌ترین دستگاه در خط تولید گاز فندک، دستگاه پرکن می باشد. این دستگاه وظیفه دارد تا گاز فندک را با فشار به درون سیلندر پمپ کند، اما این فرآیند چگونه صورت می گیرد؟

ابتدا سیلندر یا قوطی گاز فندک، در زیر ماشینِ پانچِ دستگاه پرکن قرار می گیرد. این ماشین وظیفه دارد تا یک شکاف را بر روی قسمت فوقانی سیلندر ایجاد کند. سپس، یک والو بر روی شکاف قرار خواهد گرفت و ماشینِ پلمپِ دستگاه پرکن، والو را بر روی قوطی خواهد چسباند. در مرحله آخر نیز، دستگاه پرکن، گاز فندک را به داخل سیلندر، پمپ خواهد کرد و فرآیند به پایان خواهد رسید.

البته، دستگاه های پرکنِ مورد استفاده در خط تولید گاز فندک، دارای نمونه های بسیار متنوعی هستند که در ادامه، پرکاربرد ترین نمونه های آنها را معرفی خواهیم کرد؛

دستگاه پرکن گاز فندک دستی

ساده ترین دستگاه پرکن گاز فندک، نمونه دستی می باشد. در این دستگاه، اکثر مراحلِ پر کردنِ گاز فندک، باید به صورت دستی و توسط پرسنل شرکت انجام شود. دستگاه پرکن دستی معمولا در شرکت ها و کارگاه های کوچکی که حجم تولید نسبتا کمی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت خرید این دستگاه نیز نسبت به سایر نمونه ها، بسیار پایین تر است و به همین دلیل، فروش بسیار بالایی دارد.

دستگاه پرکن گاز فندک نیمه خودکار یا نیمه اتوماتیک

یکی دیگر از دستگاه های مورد استفاده در خط تولید گاز فندک، دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می باشد. در این دستگاه، اپراتور تنها وظیفه دارد تا سیلندر یا قوطی گاز فندک را جابجا نماید. بنابراین، ابتدا اپراتور سیلندر را برای ایجاد شکاف، در زیر دستگاه پانچ قرار می دهد. پس از ایجاد شکاف، نوبت به پلمپ والو بر روی قسمت فوقانی سیلندر می رسد. در نهایت، اپراتور با قرار دادنِ سیلندر در زیر قسمت پرکن و فشار دادنِ پدال، فرآیند پر کردنِ سیلندر را به پایان می رساند.

نکته آخر اینکه، در خط تولید گاز فندک، دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می توانند در هر ساعت، حدود 550 سیلندر یا قوطی گاز فندک را پُر کنند. این موضوع سبب می شود تا کارخانه بتواند حجم بالایی از محصولات را در مدت زمانی نسبتاً کوتاه، تولید نماید.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

دستگاه لیبل شیرینگ

دستگاه لیبل شیرینگ، وظیفه چسباندن یک پوشش یا لفاف نازک بر روی سیلندر گاز فندک را بر عهده دارد.

دستگاه پرکن گاز فندک تمام خودکار یا تمام اتوماتیک

آخرین دستگاه پرکن گاز فندکی که قصد معرفی آن را داریم، دستگاه تمام اتوماتیک می باشد. در این دستگاه، اکثر مراحل بدون دخالت پرسنل کارخانه انجام می شود و به همین دلیل، سرعت فرآیند تولید، بسیار افزایش می یابد.

دستگاه پرکن اتوماتیک، مجهز به دو نوار نقاله و 4 نازل است. بنابراین، تنها وظیفه اپراتور، قرار دادن قوطی گاز فندک بر روی نوار نقاله و برداشتن آن می باشد و باقی مراحل به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود.

دستگاه لیبل شیرینگ

دومین دستگاهی که در خط تولید گاز فندک مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه لیبل شیرینگ می باشد. این دستگاه می تواند یک لیبل و یا یک پوشش نازک را با استفاده از المنت های حرارتی خود، بر روی بدنه یا دربِ سیلندرِ گاز فندک، بچسباند. دستگاه های لیبل شیرینگ نیز همانند دستگاه های پرکن گاز فندک، دارای نمونه های متنوعی هستند. به همین دلیل، بسته به نوع نیاز یک شرکت یا کارخانه، باید از نمونه مناسب استفاده شود. در ادامه، سه نمونه پرکاربرد از دستگاه لیبل شیرینگ را به شما معرفی خواهیم کرد؛

دستگاه لیبل شیرینگ دستی

دستگاه لیبل شیرینگ دستی، سرعت عملکرد بسیار پایینی دارد و در هنگام استفاده از آن، تمامی فرآیند ها توسط پرسنل انجام می شود. به همین دلیل، دستگاه لیبل شیرینگ دستی معمولا در خط تولید گاز فندک کارخانه های بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرد.

دستگاه لیبل شیرینگ نیمه خودکار یا نیمه اتوماتیک

اگر شما صاحب یک کارگاه و یا یک کارخانه کوچک هستید، استفاده از دستگاه لیبل شیرینگ نیمه اتوماتیک در خط تولید گاز فندک، مناسب ترین گزینه خواهد بود. در این دستگاه، لیبل به صورت خودکار برش خواهد خورد اما اپراتور باید لیبل های بریده شده را بر روی سیلندر گاز فندک، بچسباند.

دستگاه لیبل شیرینگ تمام خودکار یا تمام اتوماتیک

صاحبان کارخانه های بزرگ می توانند با استفاده از دستگاه لیبل شیرینگ تمام اتوماتیک، سرعت فرآیند پُر کردنِ سیلندر را در خط تولید گاز فندک، بسیار افزایش دهند. دستگاه های تمام اتوماتیکِ لیبل شیرینگ، به نوار نقاله مجهز می باشند و فرآیند برش لیبل و قرار گیری آن بر روی سیلندر گاز را به صورت خودکار انجام می دهند. بنابراین، در هنگام استفاده از این دستگاه، نقش کاربر تنها گذاشتن و برداشتنِ سیلندر گاز فندک خواهد بود.

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک در آخرین بخش از خط تولید گاز فندک قرار می گیرد. این دستگاه، وظیفه بسته بندی سیلندر های گاز فندک را بر عهده دارد. بسته بندی این سیلندرها سبب می شود تا حمل و نقل آنها آسان تر انجام شود و ظاهرشان نیز زیباتر به نظر برسد. دستگاه های شیرینگ پک در نمونه های مختلفی به فروش می رسند و شما باید با توجه به شرایط شرکت یا کارخانه خود، مدل دلخواه را انتخاب کنید. در این بخش، انواع مدل های دستگاه های بسته بندی شیرینگ پک را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک دستی

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک دستی، به دلیل سرعت پایین، معمولا در خط تولید گاز فندک مورد استفاده قرار نمی گیرد. این دستگاه برای بسته بندی کالاهای کم حجم در خانه و یا کارگاه های کوچک، مناسب می باشد.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک نیمه اتوماتیک یا نیمه خودکار

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک نیمه اتوماتیک یا نیمه خودکار، برای استفاده در خط تولید گاز فندک کارخانه هایی مناسب است که حجم تولید متوسطی دارند. این دستگاه، فرآیند بسته بندی سیلندر های گاز را با استفاده از نایلون شیرینگ انجام می دهد. بنابراین، ابتدا نایلون شیرینگ بر روی سیلندر های گاز قرار می گیرد و سپس، هر دو آنها وارد تونل دستگاه می شوند. پس از خروج از تونل، فرآیند بسته بندی سیلندرهای گاز فندک به پایان خواهد رسید. البته دقت کنید که در دستگاه نیمه اتوماتیک، فرآیند قرار دادن نایلون شیرینگ بر روی سیلندرهای گاز باید توسط اپراتور انجام شود.

دستگاه لیبل شیرینگ، چسباندن لفاف بر روی سیلندر گاز فندک را با استفاده از المنت های حرارتی خود انجام می دهد.

 دستگاه بسته بندی شیرینگ پک اتوماتیک یا خودکار

در شرکت های تولید کننده گاز فندک، استفاده از دستگاه بسته بندی شیرینگ پک اتوماتیک یا خودکار می تواند سرعت فرآیند تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در این دستگاه، سیلندر های گاز پس از قرار گرفتن بر روی نوار نقاله، به صورت خودکار و با استفاده از جک، جابجا خواهند شد. این جک سبب می شود تا دخالت پرسنل در فرآیند بسته بندی سیلندر گاز فندک، کاهش یابد.

نکته ای دیگر اینکه، دستگاه بسته بندی شیرینگ پک اتوماتیک یا خودکار، به غیر از مجهز بودن به جک، شبیه به دستگاه بسته بندی شیرینگ پک نیمه اتوماتیک می باشد.

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک تمام اتوماتیک یا تمام خودکار

در خط تولید گاز فندک کارخانه های بزرگ معمولا از دستگاه بسته بندی شیرینگ

دستگاه شیرینگ تمام اتومات

سته بندی شیرینگ پک تمام اتوماتیک یا تمام خودکار استفاده می شود. این دستگاه تمامی مراحل بسته بندی سیلندر های گاز فندک را به صورت کاملا خودکار انجام می دهد و نقش پرسنل دستگاه تنها به گذاشتن سیلندر های گاز فندک بر روی نوار نقاله و برداشتن آنها در پایان فرآیند بسته بندی، محدود می شود.

البته، دستگاه بسته بندی شیرینگ پک تمام اتوماتیک یا تمام خودکار نیز دارای مدل های متنوعی است و مدیر کارخانه تولید کننده گاز فندک باید با توجه به شرایط کارخانه خود، مدل مناسب و دلخواه را انتخاب نماید.

آخرین دستگاه مورد استفاده در خط تولید گاز فندک، دستگاه شیرینگ پک می باشد.

طرح توجیهی اقتصادی خط تولید گاز فندک

در این بخش، طرح توجیهی اقتصادی خط تولید گاز فندک را به شما ارائه خواهیم داد؛

طرح توجیهی اقتصادی خط تولید گاز فندک
نام طرح توجیهی تولید کپسول گاز فندک
ظرفیت طرح توجیهی 10 عدد کپسول فندک در دقیقه
محل مناسب جهت اجرای طرح تمام نقاط ایران
میزان سرمایه مورد نیاز 10 الی 20 هزار دلار
مدت زمان لازم جهت بازگشت سرمایه 1 الی 2 سال
تعداد پرسنل مورد نیاز 5 نفر در هر شیفت
اندازه زمین مورد نیاز 10 در 10 متر مربع

 

سخن پایانی

در این مقاله، تمامی دستگاه های مورد استفاده در خط تولید گاز فندک را به شما معرفی کردیم. این دستگاه ها، سرعت فرآیند تولید سیلندرهای گاز فندک را افزایش می دهند و کیفیت آنها را نیز بالا می برند.

این محتوا صرفا یک مقاله آموزشی میباشد.

📵لطفا تماس نگیرید!📞

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *